Skip to main content
Antwoord

Ik heb een nieuw e-mail adres aangemaakt. Hoe stel ik die in gebruik?

• July 9, 2025
  • 19 reacties
  • 136 keer bekeken

Hi, ik heb een extra emailadres aangemaakt om te gebruiken voor bijv. nieuwsbrieven. Hoe kan ik dit mailadres gaan gebruiken? Moeten er nog handelingen gedaan worden zodat ik binnengekomen mails kan bekijken? Ik zie dit adres namelijk nergens terug.

Beste antwoord door Marlon92

Ik heb inmiddels een testbericht gestuurd naar mijn alias en deze zag ik inderdaad in mijn gewone mailbox staan.

Dat klopt. Zo werkt een alias. Meer is het niet.

Als jij een aparte mailbox wilt voor het adres wat je bijgemaakt hebt, zodat de mail echt gescheiden is, dan kan dat. Maar dat moet een KPN medewerker dan regelen. Helaas kan je dat niet zelf.

Kost niets extra ofzo. Elke klant mag 6 mailboxen hebben.

Een KPN medewerker reageert hier vanzelf in dit topic. Duur soms een paar dagen. Dan kun je dat met hem of haar bespreken. 

19 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 9, 2025

Beste ​@CB65 , eenvoudig door de KPN Webmail te gebruiken, daar log je in met het door jou aangemaakte mailaccount en wachtwoord, zie onderstaande link:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Heb je dat als account aangemaakt of als alias (door KPN adres genoemd)???

• Auteur
  • Helper
  • July 9, 2025

Ik heb alleen een e-mailadres aangemaakt en geen wachtwoord want die optie kreeg ik niet. 
moet ik een e-mailaccount aanmaken of een e-mailadres om een extra mailadres te krijgen? 

• July 9, 2025

Ik heb alleen een e-mailadres aangemaakt en geen wachtwoord want die optie kreeg ik niet. 
moet ik een e-mailaccount aanmaken of een e-mailadres om een extra mailadres te krijgen? 

Dan heb je dus een extra alias aangemaakt. De mail die daar naar gestuurd worden komt in dezelfde mailbox terecht. Met hetzelfde wachtwoord. Je hoeft de mail niet apart op te halen, want die word gelijk opgehaald bij de mail van je eerste mailadres.

• Auteur
  • Helper
  • July 9, 2025

Ah okay, dus ik kan nu dat mailadres opgeven voor bijvoorbeeld nieuwsbrieven? Ik had dit adres gebruikt voor een nieuwsbrief van Ziengs maar kreeg niet een mail terug van Ziengs terwijl bij het inschrijven wel werd aangegeven dat ik nu ingeschreven was. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 10, 2025

Beste ​@CB65 je kunt die alias inderdaad gebruiken voor nieuwsbrieven, maar denk er wel om dat alle mail in een grote bak terecht komt, dus zowel je account als je alias.

Het is wel handig om een alias te gebruiken voor niet-officiële zaken zoals nieuwsbrieven e.d., dreigt het uit de hand te lopen zeg je de alias weer op en blijft je officiële account gevrijwaard van ‘rotzooi’.

• Auteur
  • Helper
  • July 10, 2025

Ik heb hier niet zo heel veel verstand van, maar je zegt dat het dan in mijn account en in mijn alias terecht komt, maar waar kan ik die alias bekijken? Ik heb inmiddels een testbericht gestuurd naar mijn alias en deze zag ik inderdaad in mijn gewone mailbox staan.

• Antwoord
  • July 10, 2025

Ik heb inmiddels een testbericht gestuurd naar mijn alias en deze zag ik inderdaad in mijn gewone mailbox staan.

Dat klopt. Zo werkt een alias. Meer is het niet.

Als jij een aparte mailbox wilt voor het adres wat je bijgemaakt hebt, zodat de mail echt gescheiden is, dan kan dat. Maar dat moet een KPN medewerker dan regelen. Helaas kan je dat niet zelf.

Kost niets extra ofzo. Elke klant mag 6 mailboxen hebben.

Een KPN medewerker reageert hier vanzelf in dit topic. Duur soms een paar dagen. Dan kun je dat met hem of haar bespreken. 

• Auteur
  • Helper
  • July 11, 2025

ah okay, dan wacht ik dat even af, bedankt voor de hulp!

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 12, 2025

@CB65 

Bel met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ). Die kunnen dat alias omzetten in een emailaccount.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@CB65. Je kunt als het goed is zelf de alias opzeggen via http://email.kpn.com. je klikt op het pijltje achter het e-mailaccount en vervolgens op het prullenbakje achter de alias. Daarna ga je terug naar “KPN e-mail instellingen” en druk je op het plusje. Daar kun je dan het gewenste e-mailaccount aanmaken. 

Laat maar weten of het gelukt is (eventueel via de collega's aan de telefoon). Zo niet, vul dan in je profiel onder persoonlijke opmerkingen om welk e-mailadres het gaat. Dan kan ik kijken of ik daar een e-mailaccount van kan maken. 

• July 13, 2025

Hoi ​@CB65. Je kunt als het goed is zelf de alias opzeggen via http://email.kpn.com. je klikt op het pijltje achter het e-mailaccount en vervolgens op het prullenbakje achter de alias.

Dan komt die in quarantaine toch? Dan kan je hem gedurende enkele maanden niet weer registreren dacht ik.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik was er ook niet 100% zeker van, vandaar ook mijn oproep om het profiel in te vullen als het niet lukt. Maar wellicht is is het al goed gekomen via de klantenservice. 

• Auteur
  • Helper
  • July 14, 2025

Hallo Arjan,

Het is me niet gelukt, dus heb mijn profiel ingevuld.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top. Ik heb de alias nu verwijderd van het e-mailaccount waar het onder stond. Ik zie dat ik zelf niet een nieuwe e-mailbox kan aanmaken voor jou, dus je kunt nu wel zelf via het plusje dit e-mailaccount aanmaken. En dat is volledig gratis. Je kunt er tot 6 in totaal aanmaken. 

• Auteur
  • Helper
  • July 17, 2025

Ik heb nu een emailaccount aangemaakt, maar als ik hem wil toevoegen in de mailapp op mijn telefoon of op mijn laptop, dan wordt ik om een wachtwoord gevraagd, maar die heb ik niet aangemaakt en ik zie als ik het account openklik sterretjes staan bij wachtwoord. Hoe kom ik nu achter mijn wachtwoord voor het nieuwe account?

HeidiV
Topper
  • July 17, 2025

Hi CB65,

Het wachtwoord moet je na aanmaken van een account zelf instellen door te klikken op de blauwe tekst wijzigen erachter.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hi CB65,

Het wachtwoord moet je na aanmaken van een account zelf instellen door te klikken op de blauwe tekst wijzigen erachter.

Gaat het zo lukken ​@CB65 ?

• Auteur
  • Helper
  • July 18, 2025

Gelukt! Thanks

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Heel fijn!