Skip to main content

Wil alleen even melden dat n.a.v. de problemen deze week met inkomende e-mail bij KPN ik het volgende doe:

Ik sluit de Windows PC af evenals alle andere apparatuur.

Dan doe ik het stroomblok volledig uit waardoor ook het modem uitgaat.

Ik wacht 5 minuten en doe dan het stroomblok weer aan en wacht totdat het modem volledig is opgestart.

Dan open ik de mailbox en ja hoor! De mails kwamen direct binnen.

Zag wel dat bij de uitgaande server bij SSL er 587 bij de uitgaande poort ingegeven moest worden.

Bij mij stond daar 25 ingevuld. Ooit eens door een KPN medewerker aan mij doorgegeven.

Ik heb 25 vervangen door 587 en het account gecheckt maar kreeg een foutmelding.

Vervolgens weer 587 ingegeven maar helaas met hetzelfde resultaat.

 

Dus gewoon die reset doen zoals hierboven omschreven en het probleem is opgelost

Pieter Hagen /  Amsterdam

Ik kan niet anders zeggen dat ik het heel behulpzaam en attent vind, dat je deze oplossing deelt in een nieuw topic, @PgH! 

De volgende vraag om het voor mij duidelijk te krijgen:
Ik wacht 5 minuten en doe dan het stroomblok weer aan en wacht totdat het modem volledig is opgestart.

Dit is een eenmalige actie en dan is het probleem dus opgelost? Of doe je dit iedere keer om e-mails te kunnen ontvangen?


Beste Shyrin,

Het is inderdaad een éénmalige actie. Dus wachten tot je modem volledig is opgestart en alle groene lampjes weer branden. Bij mij zijn dat er 5.

Dan de PC weer aanzetten en bij mij kwamen toen de mailtjes weer binnen. Als ik dit elke keer zou moeten doen wanneer mails niet binnenkomen, dan moet er wat anders aan de hand zijn. Maar dat is gelukkig niet het geval.

Ik had ook een keer een probleem met uitgaande mails. Toen volstond het om de PC opnieuw op te starten.


Ah, bedankt voor jouw toelichting! 

Als ik dit elke keer zou moeten doen wanneer mails niet binnenkomen, dan moet er wat anders aan de hand zijn. Maar dat is gelukkig niet het geval.

Ik wou al zeggen, anders moeten we kijken wat er aan de hand is, want dat zou niet zo moeten zijn! 

Bedankt voor het delen van deze oplossing!


Ben blij dat je wat aan mijn tip hebt gehad Shyrin!

Met groet, Pieter