Skip to main content

Bericht van een gebounched bericht,’not yet delivered’. Het is mijn bedoeling dat het bericht niet wordt afgeleverd omdat ik een verkeerd e-mailadres had ingevoerd.Moet/kan ik iets doen om te voorkomen dat het alsnog wordt bezorgd? Intrekken van de mail lukte niet.

Via welk mailprogramma is de mail verstuurd ?

 


Apple mail 


Je zou hier Apple Mail problemen | Hulpstation je vraag kunnen stellen via de chat.


Je kan een mail niet meer intrekken als hij verzonden is, als het na een x aantal dagen/pogingen niet is gelukt stoppen die afleverpogingen en krijg je een bericht dat het niet gelukt is.

Als het b.v. een onbestaande email adres of domein is krijg je meestal gelijk een bericht dat het niet gelukt is vanwege 1 van die redenen.

Welke reden staat er bij dat ze blijven proberen, server onbereikbaar, mailbox vol o.i.d.?

Dan kan je alleen maar hopen dat dat zo blijft voor de duur dat ze blijven proberen om die mail af te leveren.


Conection refused, could not be delivered dus dat is precies de bedoeling.Bedankt voor de reacties.Jammer dat je zo’n mail niet kunt terughalen.Eerder kon het kennelijk wel en bij andere mail programma’s kennelijk ook.


Dat kan volgens mij bijna nooit, in b.v. de exchange mailserver zit zo'n functie maar ontvangers buiten de eigen server/organisatie krijgen dan gewoon de mail en het intrekkingsverzoek en kunnen de mail alsnog lezen.

Nog even getest, lokaal werkt dat (alleen voor ongelezen berichten), maar als ik een mail naar outlook.com (is ook exchange) stuur krijgt die beide berichten.

Het is ook afhankelijk van de ontvangende server wat die met zo'n verzoek doet.