Skip to main content

Ben in het bezit van een laptop met KPN . wil nu controleren hoe de instellingen staan van de uitgaande mail en deze eventueel aanpassen maar ik kan die instellingen niet vinden. Waar moet ik zoeken op mijn laptop? Ik werk met Windows 10.

Welk e-mail programma gebruik je, dat is even de vraag. standaard windows client? Outlook? Thunderbird?

Veel staat op de site.

Normaliter zitten de settings in het eerste menu bij voorkeuren of instellingen.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 


Ik gebruik standaard Windows. De koppeling die jij geeft daar kan ik het niet vinden.


Het windows 10 mailprogramma staat toch echt links bovenin het tabelletje op die pagina….


Ik heb geen mailtegel maar als ik naar het e-mail programma ga kom ik tot accounts maar ik wil geen account toevoegen maar van een bestaand account de instellingen controleren. Ik heb namelijk 1 e-mail adres waar mee ik geen e-mail kan verzenden en ik wil graag kijken hoe die instellingen staan.


https://support.microsoft.com/en-us/office/change-or-update-email-account-settings-in-outlook-for-windows-560a9065-3c3a-4ec5-a24f-cdb9a8d622a2
 


ik krijg het niet voor elkaar maar bedankt voor al u moeite.


Hallo @Commer 

 

Als je naar Accounts gaat, dan het account selecteert wat je wilt bekijken, krijg je dan geen optie om Instellingen te bewerken o.i.d.?

Of misschien dubbelklikken op dat account om bij de instellingen te komen?


Als ik naar accountinstellingen van KPNmail  ga  krijg ik een veld Gebruikersnaam, daar staat het e-mail adres. Het volgende veld is Wachtwoord.  Dan het veld Accountnaam. Dat zijn de in te vullen velden.

Dan kan ik kiezen voor Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen en een regel Account verwijderen. Daar staat bij Dit account van u apparaat verwijderen.

 


Je zou dan onder Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen > Geavanceerde postvakinstellingen. de serverinstellingen moeten kunnen vinden.


Bedankt voor je advies, het staat inderdaad bij geavanceerde postvakinstellingen. Dan toch nog een vraag, als wij thuis zijn hebben wij geen problemen met het verzenden van e-mail. Als we onderweg zijn kunnen we alleen e-mail verzenden via G-mail maar niet met E-mail.

Nu staat bij Synchronisatieopties het laatste vakje SSL vereisen voor uitgaande e-mail niet aangevinkt. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?


Dat moet i.d.d. aangevinkt zijn, als je daar ook nog eens logingegevens moet invullen dan dat ook doen of misschien aanvinken dat hij dezelfde logingegevens als voor inkomende mail gebruikt:

 

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Ik heb gedaan wat u heeft voorgesteld en het werkt perfect.  Ben dagen bezig geweest met zoeken en nu blijkt het een kwestie van 1 vinkje zetten.  Nogmaals ontzettend bedank.


Een ieder die advies heeft gegeven nogmaals hartelijk dank. Fijn dat er een forum bestaat.👍