Skip to main content
Beantwoord

Ik kan geen e-mail meer binnen halen:' Authentication failed

• May 22, 2025
  • 2 reacties
  • 114 keer bekeken

Kan geen email meer ophalen op mijn iPhone 13. Krijg melding dat de mailserver map.kpnmail.nl niet reageert. Verifieer dat je de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de mailinstellingen.

Servercode ‘AUTHENTICATIONFAILED’, server message “Authentication failed”. 

Heb serveerpoorten voor imap meerdere malen aangepast, ook zonder SSL, poort 143 en met SSL poort 993.

Wat kan ik nog meer doen?

Beste antwoord door Erik van KPN

Welkom hier ​@SJvD! Deze foutmelding geeft aan dat er iets in de instellingen niet klopt. Marlon is scherp:

Krijg melding dat de mailserver map.kpnmail.nl niet reageert.

Dat klopt natuurlijk, want map.kpnmail.nl bestaat niet. Dat moet zijn imap.kpnmail.nl.

Heb je inderdaad deze typefout in het serveradres zitten? Pas dit dan aan. Let er ook op dat je de instellingen zo hebt staan dat wachtwoord vereist is, en vul die in. Het gaat dan om het wachtwoord dat bij je mailadres hoort. Meer info over de mailinstellingen vind je hier.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• May 22, 2025

Dat klopt natuurlijk, want map.kpnmail.nl bestaat niet. Dat moet zijn imap.kpnmail.nl.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 23, 2025

Welkom hier ​@SJvD! Deze foutmelding geeft aan dat er iets in de instellingen niet klopt. Marlon is scherp:

Heb je inderdaad deze typefout in het serveradres zitten? Pas dit dan aan. Let er ook op dat je de instellingen zo hebt staan dat wachtwoord vereist is, en vul die in. Het gaat dan om het wachtwoord dat bij je mailadres hoort. Meer info over de mailinstellingen vind je hier.