Skip to main content

Ik kan geen e-mails sturen naar mensen met een kpn gerelateerd adres. Berichten van die mensen naar mij via e-mail kan ik niet beantwoorden

Hallo @pitoresk wat voor (fout)melding(en) krijg je als je zo'n mail probeert te sturen?

Wat voor (fout)melding(en) krijg je als je een mail probeert te beantwoorden?

 


@pitoresk 

Is er een verschil tussen emails met en zonder bijlage ? Wat bedoel je met “KPN gerelateerd” ?


@pitoresk , krijg je de ‘KPN gerelateerde’ e-mails met  ***@kpnmail.nl als adres na de at retour? Komt abuse@kpn.nl in de retour mail (het antwoord) voor? Mogelijk ben je (deels) geblokkeerd vanwege spam:

 https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse/geblokkeerd-abuse.htm    


Ik wil een mail sturen naar abuse@kpn.nl om te vragen waarom ik geen mail kan versturen uit een mailprogramma. Maar nu krijg ik mijn eigen mail onbestelbaar retour.

Zo kom ik niet verder. ….


Hallo @Annemarie Assen-Schlepers 

KPN Abuse is bereikbaar via abuse@kpn.com  dus niet .nl


Hallo @Annemarie Assen-Schlepers 

KPN Abuse is bereikbaar via abuse@kpn.com  dus niet .nl

Excuses, ik heb de mail wel naar bovenstaand adres gestuurd, niet naar .nl. Ik heb het hierboven niet goed getypt.


Ik vermoedde dat je de suggestie van Berrie_Kaas had gevolgd, die was al fout.

….. waarom ik geen mail kan versturen uit een mailprogramma  ….

Krijg je een foutmelding? Geef wat meer informatie, misschien kunnen we hier helpen.


Ik vermoedde dat je de suggestie van Berrie_Kaas had gevolgd, die was al fout.

….. waarom ik geen mail kan versturen uit een mailprogramma  ….

Krijg je een foutmelding? Geef wat meer informatie, misschien kunnen we hier helpen.

 


@Annemarie Assen-Schlepers 

Afgaande op de screenshots moet je bij elk account in jouw emailprogramma de “verificatie” opties aanvinken en invullen. Dit moet gebeuren voor elk emalaccount dat je bij GMail hebt.

Lukt het daarna nog niet dan kun je een email naar abuse@kpn.com sturen waarin je uitlegt wat er aan de hand is. Stuur ook mee als bijlage: 1)) een email mee die “ge-bounced” werd, 2)) de screenshots hierboven.

Als dit alles niet lukt is er nog een andere manier om hulp in te roepen. Maar probeer eerst of bovenstaande dingen helpen.


@Annemarie Assen-Schlepers

(een 2e reactie van mij, ik kon mijn bovenstaande reactie niet meer wijzigen)

Het lijkt erop dat zowel GMail als de KPN jouw email blokkeert. Je hebt wel een KPN abonnement ?

Heel merkwaardig. Gmail rapporteert een andere foutcode dan de KPN. De KPN zegt “fout 5.7.1. mail rejected (Data End command)”. Dus jouw email zou als spam worden aangemerkt bij de KPN. Terwijl GMail email terugstuurt met de foutmelding “550 5.7.26” (SPF, DKIM authenticatie/verificatie fout (????)).

Het lijkt erop dat jouw emailprogramma hier (flink) in de fout gaat of dat de internetverbinding "hapert" en dat daardoor jouw email “verminkt” wordt. Weet @Raymondt  misschien wat hier aan de hand zou kunnen zijn ?


Hoi @Annemarie Assen-Schlepers ,

Welkom! Zou je (als je dat nog niet gedaan hebt) even je gegevens in je profiel in willen vullen, in een van de velden die gemarkeerd staat als ‘Privé’? Ik ben dan met name even op zoek naar het e-mailadres waarmee je mail verstuurt. Hopelijk kan ik op basis daarvan uitzoeken wat er mis gaat.


Hoi @Annemarie Assen-Schlepers ,

Welkom! Zou je (als je dat nog niet gedaan hebt) even je gegevens in je profiel in willen vullen, in een van de velden die gemarkeerd staat als ‘Privé’? Ik ben dan met name even op zoek naar het e-mailadres waarmee je mail verstuurt. Hopelijk kan ik op basis daarvan uitzoeken wat er mis gaat.

Ik ben geen klant bij kpn en de mail van de vereniging is ook niet van kpn. Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel maar weet niet of je daarmee wat kan vinden.  Webmail.jouwweb.nl is het waaruit we mailen met ledenadministratie@tvc-coevorden.nl


@Annemarie Assen-Schlepers 

Dan heb je waarschijnlijk alleen een mobiel KPN abonnement want anders had je geen KPN klantnummer. Dan denk ik toch dat je waarschijnlijk bij jouw emailprovider moet navragen wat hier aan de hand is.


Uit de foutmelding vanuit Gmail leidt ik af da  je mail wordt afgewezen omdat het spf record van het domein waarmee je mail verstuurd niet juist is geconfigureerd. In een spf record geef je aan welke ip adressen namens dat domein mail mogen versturen.

Voor hulp om dit correct in te stellen zal je contact op moeten nemen met je hosting provider.


Jij verstuurt blijkbaar een mail vanaf het domein tvc-coevorden.nl.

Dit doe je vanaf IP adres 5.39.185.32 en dat IP adres is niet in het SPF record opgenomen als een IP adres vanaf waar mails voor dat domein verzonden mogen worden.

Gebruik je wel de juiste instellingen in jouw mailprogramma. Zie deze pagina van jouwweb.nl.


@Annemarie Assen-Schlepers dankjewel voor de extra informatie, ik heb er genoeg aan gehad. De mails die je stuurde werden tegengehouden door ons spamfilter, en dit heb ik op laten lossen. Je zou dus weer in staat moeten zijn om mails te kunnen sturen naar KPN-adressen.


@Annemarie Assen-Schlepersdankjewel voor de extra informatie, ik heb er genoeg aan gehad. De mails die je stuurde werden tegengehouden door ons spamfilter, en dit heb ik op laten lossen. Je zou dus weer in staat moeten zijn om mails te kunnen sturen naar KPN-adressen.

Oh nou dat is dan super! Hartelijk dank. Ik zal de onbestelbare mails opnieuw gaan versturen.


@Annemarie Assen-Schlepersdankjewel voor de extra informatie, ik heb er genoeg aan gehad. De mails die je stuurde werden tegengehouden door ons spamfilter, en dit heb ik op laten lossen. Je zou dus weer in staat moeten zijn om mails te kunnen sturen naar KPN-adressen.

Oh nou dat is dan super! Hartelijk dank. Ik zal de onbestelbare mails opnieuw gaan versturen.

Gedaan, ook naar een paar "mislukte” gmailadressen. Ze zijn niet teruggekomen. Nogmaals hartelijk dank.