Skip to main content

ik kan geen mail versturen en het lijkt erop dat de spamfilter hiervan de oorzaak is 

Hallo @kan geen mail sturen , gebruik je soms AVG Security of Avast?

Er worden de laatste tijd meer problemen gemeld met mail versturen. De gemeenschappelijke factor lijkt daar het gebruik van AVG security. Is dat het geval kijk dan of uitschakelen van uitgaande e-mail (SMTP) scannen voor jou ook de oplossing brengt.

Ga daarvoor naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en dan uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 


Ik heb AVG en de melding uitgezet zoals je aangeeft.

 

Ik krijg deze melding


Taak ******* (1) - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen.  De reactie van de server was: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Hallo @kan geen mail sturen kun je de mail wel via de webmail afhandelen?

 


Heb een mail vanuit de webmail verstuurd en dat werkt

ik zie 'm ook terug in outlook bij mijn verzondern items


Hallo @kan geen mail sturen , gebruik je wel de volgende instellingen voor de uitgaande mail?

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Mail versturen kan niet zonder authenticatie, dus vergeet niet de gebruikersnaam en wachtwoord.

bron


ik heb het aangepast naar 587 SSL

 

Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).


als ik 'm terugzet naar 587 TLS dan krijg ik de melding

 

Test-e-mailbericht verzenden: Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen.  De reactie van de server was: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.

 


Vul je ook gebruikersnaam en wachtwoord in?


En   587 TLS ??

zie mijn vorige reactie


Vul je ook gebruikersnaam en wachtwoord in?

ja doe ik allemaal


Vul je ook gebruikersnaam en wachtwoord in?

Zie mijn aangepaste reactie


Hallo @kan geen mail sturen  Ik ben bang dat er dan toch nog wat fout staat in de instellingen.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Hier staan ook de stappenplannen voor de meest gebruikte e-mailprogramma’s.


ik had deze actie al gedaan

ik blijf de melding ontvangen

 

 


kan ik ergens terrecht waar ik telefonisch/fysiek met iemand hierover kan bellen/spreken?


Hallo @kan geen mail sturen 

 

Heb je ook Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aangevinkt bij Meer instellingen en dan tabblad Server voor uitgaande mail:

 

 

En als antwoord op je laatste vraag:

Je kan bellen met de klantenservice op 0800-0402


YESSSS dat was blijkbaar het probleem !!


Fijn dat het daarmee opgelost is @kan geen mail sturen 

 

Haal trouwens je e-mail adres nog even weg uit 2 van jouw berichten hierboven, voor de 1ste zal je net te laat zijn denk ik, je kan dat doen via de 3 puntjes rechts onderin en dan kiezen voor bewerk:

 


Aha, ik zat dus toch op het juiste spoor.

→ ik heb de moderators al ingeseind m.b.t. het getoonde e-mailadres.


THANX !!!


Aha, ik zat dus toch op het juiste spoor.

I.d.d., het staat alleen niet overal goed vermeld op die help pagina's hoe je dat moet instellen.

Alleen bij Outlook 2013 staat het, bij de rest van de Outlook versies niet.