Skip to main content
Beantwoord

ik kan geen email meer versturen vanuit Thunderbird

• January 17, 2026
  • 3 reacties
  • 105 keer bekeken

ik heb niets veranderd in mijn thunderbird, maar kan opeens geen emails meer verzenden, alleen ontvangen funktioneerd nog

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@sputnik 

Kan je iets meer vertellen? Met zo weinig informatie wordt het anders lastig om je te helpen.
We kunnen niet met je meekijken en weten dus alleen wat jij hier vertelt.

Ik doe alvast een poging 🤔. Wat zie je als het fout gaat?
Krijg je wellicht een foutmelding “Unable to relay without authentication" ?

Voor de uitgaande mail is het tegenwoordig ook nodig om authenticatie te gebruiken.

KPN voert dat geleidelijk bij iedereen in. Ook bij Mozilla Thunderbird kan het als Authenticatie-methode Normaal wachtwoord wordt gebruikt, zoals in onderstaande afbeelding staat ingesteld. Dan bij de eerste keer verzenden het wachtwoord ingeven en opslaan.

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 17, 2026

Hallo ​@sputnik 

Kan je iets meer vertellen? Met zo weinig informatie wordt het anders lastig om je te helpen.
We kunnen niet met je meekijken en weten dus alleen wat jij hier vertelt.

Ik doe alvast een poging 🤔. Wat zie je als het fout gaat?
Krijg je wellicht een foutmelding “Unable to relay without authentication" ?

Voor de uitgaande mail is het tegenwoordig ook nodig om authenticatie te gebruiken.

KPN voert dat geleidelijk bij iedereen in. Ook bij Mozilla Thunderbird kan het als Authenticatie-methode Normaal wachtwoord wordt gebruikt, zoals in onderstaande afbeelding staat ingesteld. Dan bij de eerste keer verzenden het wachtwoord ingeven en opslaan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2026

Hallo Ruud, dankjewel voor je reactie

dat had ik al zo, maar er kwam steeds dat ik mijn wachtwoord moest ingeven en nu pas ben ik erachter gekomen dat ik dit eens veranderd heb bij een digitale inbraak kpn

heb het nu geprobeerd en het lukt weer

met vriendelijke groeten

Marlies

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 18, 2026

Graag gedaan Marlies. Goed om te horen dat het probleem gevonden is.