Skip to main content
Beantwoord

Ik kan geen email versturen, uitgaande mails komen bij Drafts te staan

• March 10, 2025
  • 5 reacties
  • 242 keer bekeken

ik kan sinds een paar dagen geen email versturen.

Hij lijkt even weg te zijn en komt daarna terug in “draft”.

email via het web gaat wel. Dus moet het aan mijn lokale instellingen liggen. Maar waarom die plotseling niet meer goed zijn…?

Beste antwoord door Dave van Toer

@warrey wat vreemd dat dit niet meer werkt. Als je wel kunt ontvangen maar niet verzenden dan zit dit in de SMTP instellingen. Als je binnen Outlook naar Bestand → Accountinstellingen → Accountinstellingen… gaat en daar op je account klikt en kiest voor Wijzigen, welke instellingen staan hier dan in? Zoverre ik het kunnen vinden zou het ‘t volgende moeten zijn;

smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

bron; https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 10, 2025

Welk programma heb je ook mee te mailen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

Microsoft Outlook 2024

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • March 10, 2025

@warrey wat vreemd dat dit niet meer werkt. Als je wel kunt ontvangen maar niet verzenden dan zit dit in de SMTP instellingen. Als je binnen Outlook naar Bestand → Accountinstellingen → Accountinstellingen… gaat en daar op je account klikt en kiest voor Wijzigen, welke instellingen staan hier dan in? Zoverre ik het kunnen vinden zou het ‘t volgende moeten zijn;

smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

bron; https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

Die opties zagen er allemaal goed uit. 

Daarna mijn account weggegooid. 

Kon eerst niet inloggen in mijn outlook. Daarna toch binnengekomen en KPN opnieuw ingesteld.  Lag dus aan mijn Windows outlook.

Hey is nu opgelost maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal. 

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Die opties zagen er allemaal goed uit. 

Daarna mijn account weggegooid. 

Kon eerst niet inloggen in mijn outlook. Daarna toch binnengekomen en KPN opnieuw ingesteld.  Lag dus aan mijn Windows outlook.

Hey is nu opgelost maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal. 

Helaas blijft ook Outlook niet perfect en soms gaan dingen fout, blij om te horen dat het inmiddels wel gefixt is met het opnieuw toevoegen!