Skip to main content

ik kan geen emails versturen via pc en outlook 365, via mobiel lukt wel

ik krijg de volgende foutmelding:

Verzenden... rapporteert fout (0x8004210B): Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).

emails ontvangen gaat wel

instellingen zijn als volgt:

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groet.

Ik had sinds eergisteren hetzelfde probleem. Heb een uur met KPN aan de telefoon gehangen, maar ze kunnen het niet oplossen en kijken er nog naar. Nu heb ik ontdekt dat de mails wel uitgaan via een hotspot verbinding met mijn telefoon. Probeer dat eens. Het is natuurlijk een noodoplossing. Volgens mij moet het probleem zitten in het modem.


Als ik Google op de foutcode, dan blijkt het gewoon een fout in Outlook zelf te zijn. Op sommige websites word gesproken over een fix van Microsoft die je kunt installeren. Andere websites adviseren om het account te verwijderen en opnieuw in te stellen.


Lijkt me niet want als het een fout zou zijn in Outlook dan zou de mail ook niet uitgaan via een hotspot verbinding


Bedankt voor de reacties maar biedt nog geen soelaas.

Account verwijderen gaat prima, maar weer toevoegen gaat niet. Outlook meldt dan “Er is iets misgegaan”.

Nu kan ik dus ook geen mails meer ontvangen op de pc.

Met hotspot kan volgens mij niet, ik heb immers een bekabelde pc en geen laptop met wifi.


Ja account verwijderen suggereerde ook KPN. Heb ik gelukkig niet gedaan omdat ik daar eerder een slechte ervaring mee had. Ik heb ook een bekabelde pc maar als je de kabel eruit haalt of de kabelverbinding verbreekt en en vervolgens een wifi verbinding maakt via de hotspot van de telefoon werkt het dus wel. Bij mij gingen in een keer alle niet verzonden mails eruit.


Bedankt Wim voor je snelle antwoord.

Helpt weinig nu ik geen account meer kan toevoegen.


Ik heb hetzelfde al sinds eergisteren . Gisteren KPN lang aan de foon gehad maar geen oplossing gevonden. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing . Zit op wifi op een laptop.

Het vreemde is dat een of twee keer per dag ...heb ik gemerkt...postvak uit plotseling heeft verzonden zonder dat ik er zelf iets aan deed.

Als er meerderen KPN klanten er last van hebben zou het toch bij KPN moeten liggen???

 

 


Als je even op de foutmelding googled zie je dat deze in alle landen en talen voorkomt, en niet alleen bij kpn.

er worden diverse zaken genoemd oa. Outlook issue, antivirus etc. Ik denk dat hier een vrij uitgebreide uitleg en mogelijke oplossingen staan:

https://repairit.wondershare.com/email-tips/fix-outlook-error-0x8004210b.html


Jouw verhaal klopt niet met mijn bevindingen. De mails gaan er namelijk wel uit als ik de verbinding met het wifi modem verbreek en de mails verzendt via de hotspot vervinging van mijn laptop met mijn telefoon. Dan gaan de mails er onmiddellijk uit, dus zou ik denken het ligt aan het modem van KPN.


@Wim 1948 Wat gebeurt er als je de versleutelingsmethode op TLS zet ipv STARTTLS?


@Wim 1948 Wat gebeurt er als je de versleutelingsmethode op TLS zet ipv STARTTLS?

Bij mij lukt dat niet…..ik kan de versleutelingsmethode TLS niet opslaan . Er komt een fout melding: er is iets misgegaan.


En SSL (of SSL/TLS). poort 465?


En SSL (of SSL/TLS). poort 465?

De poort voor uitgaande mail moet altijd 587 zijn.

 


En SSL (of SSL/TLS). poort 465?

De poort voor uitgaande mail moet altijd 587 zijn.

 

Misschien voor kpn, maar voor xs4all heb ik de SSL/TLS poort 465:

Ook op mijn android telefoon en ipad staat SSL, poort 465.

En het werkt.


Ook ik zit met het zelfde probleem. Kan wel de e-mails ontvangen maar verzenden lukt niet. E-mailadres verwijderd. Maar het overnieuw aanmelden lukt niet. Telefonisch contact gehad met KPN, maar konden het telefonisch ook niet oplossen. Nu is het afwachten op de vervolgstap van KPN, ben benieuwd hoe ze dat probleem gaan oplossen! 


Misschien helpt het volgende:

Als er problemen zijn met het verzenden van email dan kan dat komen doordat de gebruikers van email de zogenaamde “Verificatie / Authenticatie” opties niet hebben aangevinkt en de bijbehorende velden niet hebben ingevuld.


Misschien helpt het volgende:

Als er problemen zijn met het verzenden van email dan kan dat komen doordat de gebruikers van email de zogenaamde “Verificatie / Authenticatie” opties niet hebben aangevinkt en de bijbehorende velden niet hebben ingevuld.

Als je de screenshot bekijkt van de OP, dan zie je dat dat al is aangevinkt.


Ter informatie, ik had in het afgelopen weekeind ook email problemen met kpn, er kwam direct een foutmelding, na nog een paar pogingen werkte het wel, en dat gebeurde een paar keer.

Hier onder het bericht wat ik terug kreeg.

==========

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

<qweerrty@xs4all.nl> failed: host mx.kpnmail.nl (195.121.65.158) said: 550 5.7.1
 Mail rejected. (in reply to EOD command)


Reporting-MTA: dns; ewsoutbound.kpnmail.nl
Received-from-MTA: dns; smtp.kpnmail.nl (10.31.155.39)
Arrival-Date: Sat, 06 Aug 2022 23:50:57 +0200
X-Original-ID:  = = =
Final-Recipient: rfc822; qweerrty@xs4all.nl
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; mx.kpnmail.nl (195.121.65.158)
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Mail rejected. (in reply to EOD command)


Ik kan wel mijn account toevoegen (smtp.kpnmail.nl) met versleuteling SSL/TSL en poort 465.

Mijn mail komt weer binnen.

Een testmail versturen lukt wel, maar duurde wel lang. Doet het in elk geval.

Bedankt allen voor het meedenken!

 


Ik kan wel mijn account toevoegen (smtp.kpnmail.nl) met versleuteling SSL/TSL en poort 465.

Mijn mail komt weer binnen.

Een testmail versturen lukt wel, maar duurde wel lang. Doet het in elk geval.

Bedankt allen voor het meedenken!

 

Vreemd maar waar . ...ook ik kan weer mails versturen vanuit KPN account met poortnummer 465. 

Al meerdere malen op 465 gezet afgelopen dagen maar toen nog zonder resultaat tot op gisteren avond.  Vanmorgen nog een keer 587 geprobeerd omdat KPN dat aanraadt maar deze poort slaat niet op. Ik laat het dus op 465 staan . Ik raad degene die nog steeds last heeft met mail verzenden aan het ook te proberen.


Dank. Sinds een paar dagen kon ik vanaf de vast PC ook geen mail meer versturen met mijn Planet account. Met bovengenoemde settings is het mij eindelijk weer gelukt. 


dank! poort 465 met SSL/TLS werk bij mij ook (hetnet account). Kon de afgelopen dagen geen e-mail versturen via poort 587 met STARTTLS.


Dank aan allen die gereageerd hebben om het probleem op te lossen. Inmiddels blijkt dat het niet doorlaten van verzendberichten te wijten is/was aan de virusscanner. BullGard is overgenomen door Norton. Wellicht dat dat er mee te maken heeft gehad. Mogelijk is ook dat de beveiligingsprotocol van KPN aangescherpt is. 


Mensen die AVG virusscanner gebruiken hebben er ook al last van. Ik zou toch denken dat er bij KPN 1 of ander beveiligingscertificaat verlopen is ofzo.


Mensen die AVG virusscanner gebruiken hebben er ook al last van. 

En niet alleen AVG, ook mensen met avast hebben hier last van.

Ik heb het gevoel dat smtp.kpnmail.nl op één of andere blacklist terechtgekomen is waar die virusscanner nu op aanslaan.