Skip to main content
Beantwoord

Ik kan geen mail meer sturen vanuit Outlook, ik krijg foutmelding 0x80004005-0x80004005-0x00000501

  • 7 September 2024
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo,

Wie weet er een oplossing?

Ik kan opeens geen emails meer versturen vanuit Outlook.com. Ontvangen lukt wel.

De melding die ik krijg begint met:

[0x80004005-0x80004005-0x00000501]

en dan komt er nog een heel verhaal achteraan.

Alvast bedankt voor de reacties.

Hallo @Vlearmoes 

 

Je krijgt die melding terug als een mail als je via het programma outlook wat probeert te versturen via een outlook.com e-mailadres/account?

Lukt het via outlook webmail nog wel om mail te versturen?

Als het dan ook niet lukt dan zit het probleem bij Microsoft en kan je met hun contact opnemen: https://support.microsoft.com/contactus

Lukt het daar wel dan zit er waarschijnlijk iets fout in je outlook profiel, meest eenvoudige is dan het profiel te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Indien nog mogelijk maak dan eerst nog een backup van je mappen via de export functie.
Ook regels en handtekeningen gaan dan vaak verloren, die ook even opslaan als je ze wilt behouden.


Hallo @Vlearmoes 

 

Je krijgt die melding terug als een mail als je via het programma outlook wat probeert te versturen via een outlook.com e-mailadres/account?

Lukt het via outlook webmail nog wel om mail te versturen?

Als het dan ook niet lukt dan zit het probleem bij Microsoft en kan je met hun contact opnemen: https://support.microsoft.com/contactus

Lukt het daar wel dan zit er waarschijnlijk iets fout in je outlook profiel, meest eenvoudige is dan het profiel te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Indien nog mogelijk maak dan eerst nog een backup van je mappen via de export functie.
Ook regels en handtekeningen gaan dan vaak verloren, die ook even opslaan als je ze wilt behouden.

Hallo GeSp,

Bedankt voor jouw reactie. Bij ‘toeval’ kwam ik erachter wat waarschijnlijk/zeker het probleem was dat ik vanuit Outlook.com geen emails kon versturen. Dat stomme ‘OneDrive’ was de boosdoener lijkt het. Deze was namelijk VOL. Afgelopen week is daar een MP4 filmpje in terecht gekomen en dan raakt het snel vol natuurlijk. Het probleem deed zich voor op mijn Desktop PC en daarom heb ik ook geprobeert op mijn laptop iets te versturen vanuit Outlook.com en daar kreeg ik de melding “ ‘Uw Microsoft-opslag is vol’, als u berichten wilt verzenden, moet u ruimte vrijmaken …….. “ En zodoende kwam ik bij OneDrive terecht. Daar veel foto's en het filmpje eruit geknikkert en nu lijkt alles weer goed te werken. Pffffffffffffff

Groeten


Reageer