Skip to main content
Dit is een bericht van het mail systeem van KPN.Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht door het KPN-spamfilter als virus, spam, phishing wordt gezien of is geblokkeerd.Voor vragen kunt u contact opnemen met abuse@kpn.com 

En heb je al antwoord van abuse gehad @M1R 


@M1R 

Gebruik je soms een VPN om email te versturen ? Dan loop je een groot risico om deze mededeling te krijgen.

Is jouw account gehackt door iemand anders ? Log eens in bij “Mijn KPN”. Staan er daar emailadressen die je niet herkent ?


In dit geval zou ik dan toch adviseren om een e-mail te sturen naar de abuse afdeling. 


dank voor jullie reacties, vreemd genoeg doet mijn email en account weer zoals voorheen. Ik durf het niet aan om abuse te mailen omdat ik deze afzender niet vertrouw


dank voor jullie reacties, vreemd genoeg doet mijn email en account weer zoals voorheen. Ik durf het niet aan om abuse te mailen omdat ik deze afzender niet vertrouw

Dat is juist een reden om de mail wel door te sturen naar abuse voor onderzoek @M1R 


@M1R

Wat is de afzender van deze email ? Dat geeft ook al een indicatie of dit legitieme email was. Als het domein niet @kpn.com was, dan is dit spam of misschien zelfs phising. Desondanks is het toch een goed idee om deze email door te sturen naar abuse@kpn.com


dank voor jullie reacties, vreemd genoeg doet mijn email en account weer zoals voorheen. Ik durf het niet aan om abuse te mailen omdat ik deze afzender niet vertrouw

abuse@kpn.com is een legitiem KPN e-mailadres @M1R. De abuse afdeling is een afdeling binnen KPN die zich met zaken zoals spam en phishing bezig houdt. 


Dank je @Jeroen van KPN dan zal ik abuse benaderen al kwam de bovengenoemde mail van kpn zelf en was het advies abuse te mailen. Aangezien mijnmail weer naar behoren werkt ga ik er van uit dat kpn zelf het probleem heeft opgelost