Skip to main content

Hallo , ik ben bezig  om de email in te stellen  van mijn dochter   en dat lukt wonder boven nog ook . het is een HP  laptop en met Windowsmail er op .   Nu heeft ze ook nog een mailadres ( @edu.curio.nl) en daar gaat mijn  mooie zonnige dag😡.  Ik heb al van alles geprobeerd maar  de synchronisatie fouten  heb ik nu wel genoeg gezien. Wie heeft er  tips voor mij ???

Hallo @zure buffel dat lig meer aan Microsoft dan aan KPN, die doet moeilijk over school- en werkaccounts.

Is Edu…. ook als webmail te bereiken, dat moet altijd lukken.

 

 


Hoi  JanD,

 eerst wil ik je bedanken voor het feit dat je mij zo snel wilt beantwoorden.

 Ze krijgt haar mail wel binnen  op haar telefoon.

En ik heb  bij de   imapbalk  dit  ingevuld  imap.edu.curio.nl  in gevuld

En natuurlijk ook  bij de smtp balk  heb ik dit netjes ingevuld.

 


Hallo @zure buffel als je via het KPN-netwerk de mail wilt versturen en ontvangen, heb je toen wel bij IMAP  en SMTP authenticatie aangevinkt, dat is een veiligheidsmaatregel van KPN dat e.e.a. veilig over hun netwerk verzonden en ontvangen wordt.

 


Hallo @zure buffel 

 

De host imap.edu.curio.nl bestaat niet, logisch dat je het niet werkend krijgt.

Zo te zien maken ze gebruik van Office365, normaal zou je alleen het email adres en wachtwoord in hoeven te vullen als je een nieuw account wilt instellen in Windows Mail, de juiste servers worden dan automatisch ingevuld.

Zit er trouwens geen offline Office pakket bij dat edu account? Dan zou je ook outlook moeten hebben, dan kan je beter die gaan gebruiken.


 Hallo JanD en  Gesp,

 

  ik wil jullie allebei bedanken voor jullie hulp.

Het is inderdaad zo dat  ze werken met  Office365…….. Maar hoe kan je dat zien zonder alle  mogelijkheden te moeten proberen ? Ik ben inmiddels maar overgegaan naar  outlook want dat  windowsmail is een beetje beperkt  in z'n mogelijkheden . Maar  in ieder geval   doet alles het allemaal weer en is dochter lief ook weer blij.

 

 


Hallo @zure buffel 

 

Fijn dat het gelukt is.

Je zou verwachten dat je een installatie-instructie zou krijgen zodat je weet dat je outlook kan gebruiken, aan het e-mailadres is het inderdaad niet te zien.