Skip to main content

Ik kan geen PDF bestand downloaden op mijn laptop.

Wat moet ik doen, ik kan niet zonder!

Gebruik je een mailprogramma, zo ja welke?

Of gebruik je webmail?

En als het via een mailprogramma niet lukt dan wel via webmail?


Ik gebruik mail voor windows 10 Versie 16005.13426.20688.0

Ik ben 73 jaar en werk alleen met dit mailprogramma. Ik weet niet wat ik nu moet doen


Lukt het wel als je via webmail de mail opent? (we moeten toch uitsluiten of het een probleem is met Windows-mail)

Of is dit aan de hand:

Wil je je kpn factuur downloaden en printen maar zit er geen pdf bijlage meer in de mail?

Dan kun je deze vinden in je MijnKPN account.


In de webmail kan ik wel een PDF downloaden. Het gaat niet om de kpn faktuur.

 

Als ik van iemand een PDF bestand krijg moet ik dat kunnen openen. In mijn livemail kan dat wel.

Omdat ik in livemail teveel spam krijg heb ik een kpnmail aangemaakt voor belangrijke zaken.

Dit moet toch gewoon werken?


Je zou zeggen van wel.

Zelf gebruik ik al m'n mail via webmail-applicatie. Alle kpn adressen (wo hetnet.nl) via de webmail van kpn en Gmail via diens eigen internetpagina mail.google.com.
'K gebruik al zo'n 15 jaar geen mailprogramma als Outlook, Thunderbird of wat dan ook.


Welkom op het forum @RiaV. Een PDF bestand moet je inderdaad gewoon kunnen openen, merk je dit in het mailprogramma of via de Webmail website die Peter noemde? En wat gebeurt er precies als je een PDF bijlage probeert op te slaan, komt er dan bijvoorbeeld een foutmelding in beeld of gebeurt er iets anders?


Ik gebruik mail app voor windows 10 Versie 16005.13426.20688.0

Ik ben 73 jaar en werk alleen met dit mailprogramma. Ik weet niet wat ik nu moet doen.

Het PDF bestand komt binnen met naam. Het is een wit vlakje. Als ik op downloaden druk, dan blijft het draaien maar het wordt niet gedownload.

Groet,

Ria

 


Zou je het wel eens kunnen proberen in de Webmail @RiaV? Door het daar te testen kunnen we kijken of het bijvoorbeeld te maken heeft met de Mail app of met iets anders. Doordat er geen icoontje bij staat kan het ook zijn dat de computer niet weet welk programma het moet gebruiken om de bijlage te openen. Je kunt deze hulppagina van Adobe ook bekijken, die geeft ook al tips als dat het geval is.


Dank je wel voor het meedenken.

In de webmail zie ik wel het PDF bestand.

Het gekke is dat ik in gmail en in livemail wel de PDF kan openen, alleen niet in kpnmail.

Ik heb juist kpnmail genomen voor belangrijke zaken, waar ik geen spam in wil krijgen.

 


Dank je voor het testen, de Webmail herkent het wel als een pdf dus, en de bijlage is ook te openen via die weg? Had je de pagina van Adobe die ik noemde ook al doorgenomen?


Heb ik na gekeken. Ik weet het echt niet meer. Waarom kan ik via gmail wel het pdf bestand openen en in kpnmail niet????

Ik heb een dell laptop en gebruik mail voor windows 10.

Wel zag ik dat Adobe Acrobat Reader DC 32-bit heeft en mijn laptop 64 bit.

Dat maakt denk ik niets uit omdat ik met hetzelfde mailprogramma wel een pdf in gmail kan dowmloaden.


Werkt het ook niet als je bij bijlagen op voorbeeld of downloaden klikt?


Helaas niets lukt in kpnmail! Het bestand blijft draaien. Echter in de andere accounts kan ik het gewoon downloaden, alleen niet in mijn kpnmail. Deze mail gebruik ik voor belangrijke zaken omdat ik dan geen spam krijg. Balen dus!


Is dat het geval in de browserversie webmail.kpnmail.nl ?


Nee, dit gebeurd in het mail programma van Windows 10

 

In gmail.com kan ik pdf bestanden gewoon downloaden in mail van windows 10


Mijns inziens dan gewoon de browserversie gebruiken voor je kpnmail adres. webmail.kpnmail.nl

Dan kun je het i.v.m. privacy / belangrijke zaken gewoon gebruiken.

Zelf gebruik ik al ruim 16 jaar de browserversies voor Gmail en KPNmail (bij mij nog hetnet-adres).


Tja,zit niet anders op.

Bedankt voor het meedenken


Helaas zie ik in webmail mijn adresboek van mijn mail programma niet grrr…..

 


Dat is jammer, @RiaV. Heb je misschien nog iets aan dit artikel over bijlages die niet willen openen. Ik denk dat je dan vooral het stukje moet hebben onder de kop ‘Bijlage openen met ander programma’.


dank!