Skip to main content

Goede middag,

Ik heb het wachtwoord voor de mail gewijzigd en kan hiermee de webmail benaderen.

Echter in Outlook lukt het niet om een imap account hiervoor aan te maken.

Ik zie op de webmail wel de testmail van Microsoft.

 er wordt echter geen emailaccount in Outlook aangemaakt.

 

Hallo

@Harrie G 

 

Welke outlook versie gebruik je en op welk domein eindigt je emailadres b.v. @kpnmail.nl, @telfort.nl e.d.?

Meestal hoef je alleen het email adres in te vullen en het wachtwoord en wordt de rest verder automatisch door outlook ingesteld als imap account.


Het gaat om een kpnmail.nl adres en ik gebruik Outlook 2019.

Het klopt inderdaad dat je alleen het email adres invult plus ww en Outlook doet de rest, echter de testmail van Microsoft komt wel aan, maar er volgt geen respons met het gevolg dat er geen Outlook-bestand wordt aangemaakt. Misschien duurt het een tijd voordat het nieuwe wachtwoord actief is, ik heb het twee uur geleden gewijzigd en zoals gemeld kan ik wel hiermee in de webmail.


Ik heb het gisteren nog getest met een kpnmail.nl email adres en outlook 2019 en dat ging prima.

Een wachtwoord wijziging zou misschien iets vertraging kunnen hebben, maar 2 uur lijkt mij meer dan voldoende, zoiets zou normaal binnen 1 minuut moeten werken en in de webmail kan je er al mee inloggen.

Als test kpnmail.nl account weer verwijderd en daarna toegevoegd, werkt hier nog steeds.

imap en webmail zijn zo te zien 2 verschillende servers, het zou dus wel zo kunnen zijn dat er op dit moment een synchronisatieprobleem tussen de imap en wachtwoord server is.

Op de storingspagina staat niets voor mijn postcode maar dat zegt niet zoveel als het een recent probleem is.


Is het vandaag wel gelukt @Harrie G ?


Het probleem zat in Outlook, op een andere pc ging het wel goed. 


Ja, dat kan ook wel eens gebeuren, vaak moet je dan het hele outlook profiel verwijderen alle email accounts opnieuw instellen.

Maar mooi dat het i.i.g. gewoon werkt op een andere PC.