Skip to main content
Vraag

Ik kan sinds kort geen mail meer versturen van mijn eigen domein, KPN mail werkt wel

• March 9, 2026
  • 4 reacties
  • 20 keer bekeken

Ik kan sinds kort geen mails meer versturen en ontvangen via mijn eigen domein, de pc connect niet met de IMAP en SMTP server van mijn domein. KPN mail en hotmail werken wel. Als ik de pc via de hotspot van mijn phone verbind, dus via 5G, dan werkt het wel maar via het modem niet. Alles al geprobeerd, ook met de klantenservice gebeld maar geen oplossing, het enigste wat ze zeggen is dat het aan mijn hosting ligt maar dat lijkt me sterk, via 5G werkt het wel. Ik ben zeker geen noob op dit gebied maar ik kom geen stap verder, het enigste wat bij mij nog op komt is dat mijn domein op de blacklist staat maar volgens KPN is dat niet zo. Instellingen staan goed, zoals gezegd werkt het via 5G wel.

Wie heeft de gouden tip of oplossing?

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 9, 2026

@BlueSky1 

Ik neem aan dat je de “KPN webmail” bedoelt ? Die je (net als Hotmail) met een browser op jouw bijv. laptop benadert ? Misschien recentelijk een update voor het modem/router gehad ? Misschien heeft die update een aantal dingen veranderd in het modem ? Want het is duidelijk dat het probleem in het modem zit. Kun je met jouw bijv. laptop “in het modem kijken” ? Is het IP adres van jouw eigen domein daar geblokkeerd ? Misschien moet je de “Firewall” wat “minder scherp afstellen" ?

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Webmail werkt, het gaat om de normale mail. Webmail is voor mij niets waard want dan moet ik voor elk emailadres apart inloggen en met Bluemail kan ik alles in 1 keer lezen. 

Dat met het modem zou best eens kunnen. Is er ook te zien wanneer die een firmware upgrade heeft gekregen? Firewall is het niet, zelfs in DMZ werkt het niet samen met de firewall op de pc uitgeschakeld.

Ik zie ook geen blokkades van ip adressen in het modem. Modem is een V10 met VDSL.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 9, 2026

@BlueSky1 

In de KPN webmail kun je, naast het account waarvoor je hebt ingelogd, ook andere emailaccounts toevoegen (linksonder) en gebruiken, zelfs als deze niet van de KPN zijn. In dat opzicht is de KPN webmail een redelijk (niet perfect !!!) alternatief voor een emailprogramma.

Er kan ook een (extra) Firewall in het modem/router zitten die dingen daar tegenhoudt.

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Ik hou liever vast aan mijn eigen email programma, dat heeft altijd gewerkt en nu ineens niet meer, dat moet op te lossen zijn.