Skip to main content

Al een aantal weken kan ik vanuit kpn geen mail versturen naar gmail adressen. 

De mail komt terug in de spam.

Hoe kan dit? Wil graag dat dit opgelost wordt.

Al eerder gehad dat Kpn gmail als Spam ziet.

Heel vervelend, kan zo geen mails naar mijn kinderen sturen of doorsturen. Wie heeft de oplossing?

Groetjes Anne

Hoi @Anne77, welkom op het forum! Het is me niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is.

  • Komen de mails die jij verstuurt bij de ontvanger in de spam terecht?
  • Krijg jij zelf een melding terug dat de mail niet verzonden kan worden of dat er iets mee aan de hand is? 
  • Komen reacties op jouw mails bij jou in de spambox terecht?

 

Als je dit zou kunnen toelichten. En ook dan erbij zou willen aangeven wat voor soort melding(en) of foutcode(s) je ziet?


Dit is wat ik in de spam van kpn krijg:

This message was cre­ated automatically by mail delivery soft­ware.

 

A message that you sent could not be de­livered to one or mo­re of its

recipients. This is a permanent error. The following addres­s(es) failed:

 

​ ​

​ ​ ​ ​ SMTP error from remote mail ser­ver after end of dat­a:

​ ​ ​ ​ host gmail-­smtp-in.l.google.com 142.250.102.26]:

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 .185.30.177.50 19] Our system has de­tected that this mes­sage is

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 likely suspicious due to the very low rep­utation of the sendi­ng

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 domain. To best prote­ct our users from sp­am, the message has been

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 blocked. Please visit

​ ​ ​ ​ 550 5.7.1 https://support.goog­le.com/mail/answer/1­88131 for more informatio­n. h2-20020aa7c60200­0000b005020554c761si­1357698edq.66 - gsmtp

 

Admin: Privégegevens verwijderd


Hallo @Anne77 

 

Haal dat gmail adres weg, dit is een openbaar forum, het is nu voor iedereen zichtbaar, je kan dat bericht via de 3 puntjes rechtsonder in dat bericht bewerken.

 

Via welke server stuur je dat bericht, het IP adres 185.30.177.50 wat in die melding staat is van my.com en dat heeft niets met KPN te maken.
Welke programma gebruik je om te mailen?

 


@Raymondt is dit iets waar wij wat aan kunnen doen, of ligt dit aan de (inhoud van de) mail(s) die verzonden worden?

 ​ ​ ​ SMTP error from remote mail ser­ver after end of dat­a:

​ ​ ​ ​ host gmail-­smtp-in.l.google.com t142.250.102.26]:

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 >185.30.177.50 19] Our system has de­tected that this mes­sage is

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 likely suspicious due to the very low rep­utation of the sendi­ng

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 domain. To best prote­ct our users from sp­am, the message has been

​ ​ ​ ​ 550-5.7.1 blocked. Please visit

​ ​ ​ ​ 550 5.7.1 https://support.goog­le.com/mail/answer/1­88131 for more informatio­n. h2-20020aa7c60200­0000b005020554c761si­1357698edq.66 - gsmtp

 

Die Google supportlink werkt niet, en het 185 IP adres is inderdaad van my.com.


Via welke server stuur je dat bericht, het IP adres 185.30.177.50 wat in die melding staat is van my.com en dat heeft niets met KPN te maken.
Welke programma gebruik je om te mailen?

 

Dit is via mymail verstuurd. Daar komt mijn kpn mail binnen. 


Dit is via mymail verstuurd. Daar komt mijn kpn mail binnen. 

Klopt het dat jij nu mails verstuurt met jouw kpn domein (bijvoorbeeld @kpnmail.nl of @planet.nl, etc.) via die smtp server van mymail? Als dat zo is dan kan je inderdaad bounce berichten verwachten.

Mails van KPN domeinen moet je echt via de smtp server van KPN versturen.


Dit is via mymail verstuurd. Daar komt mijn kpn mail binnen. 

Klopt het dat jij nu mails verstuurt met jouw kpn domein (bijvoorbeeld @kpnmail.nl of @planet.nl, etc.) via die smtp server van mymail? Als dat zo is dan kan je inderdaad bounce berichten verwachten.

Mails van KPN domeinen moet je echt via de smtp server van KPN versturen.

Hetvgaat echt via de server van kpn, het is alleen maar een email programma. Alles staat ingesteld voor kpn


Hetvgaat echt via de server van kpn, het is alleen maar een email programma. Alles staat ingesteld voor kpn

Toch wordt er in dat bounce-bericht vermeld dat de mail afkomstig is van IP adres 185.30.177.50 en dat is een IP adres van my.com, niet van KPN.

Kan jij eens een screenshot plaatsen van de smtp instellingen in jouw email-programma.


Dit is via mymail verstuurd. Daar komt mijn kpn mail binnen. 

Klopt het dat jij nu mails verstuurt met jouw kpn domein (bijvoorbeeld @kpnmail.nl of @planet.nl, etc.) via die smtp server van mymail? Als dat zo is dan kan je inderdaad bounce berichten verwachten.

Mails van KPN domeinen moet je echt via de smtp server van KPN versturen.

Hetvgaat echt via de server van kpn, het is alleen maar een email programma. Alles staat ingesteld voor kpn

 

Als je verstuurt via de Mymail app, dan gaat dat ook via een VPN van my.com, en dat is waarschijnlijk het probleem. De kans is groot dat Gmail van mening is dat er teveel spam vanaf my.com komt, en het daardoor als spam markeert.