Skip to main content
Vraag

Ik kom niet meer in mijn oude Planet-account

• April 13, 2026
  • 13 reacties
  • 57 keer bekeken

Hallo,

Mijn vraag gaat over mijn planet account - daar kan ik niet meer bij en ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik hieraan doen? Kan ik mijn oude mail nog terughalen?

Ik hoor graag suggesties. Bij voorbaat dank.

13 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

@Sigrun 

Hangt er van af wat de status is van jouw account. Heb je nog een abonnement bij de KPN ? Als je dat abonnement meer dan 6 maanden geleden hebt opgezegd is - jammer maar helaas - het gehele account met de bijbehorende email volledig verwijderd.

Waarvoor heb je het account nodig ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Hoi WMG-N,

Ik heb een KPN-ID. Is dat wat je bedoelt? 

Ik zoek een oude mail die heel belangrijk voor mij is - waarschijnlijk ergens uit 2003 of 2004.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

@Sigrun 

Eerst graag antwoord op mijn vragen hierboven. Het KPN ID kan niks meer waard zijn omdat 1) het ID slechts 12 maanden geldig is en 2) je niks aan een KPN ID hebt als je meer dan 6 maanden geleden jouw KPN abonnement hebt opgezegd.

Heb je nog wel een KPN abonnement dan kun je gewoon een nieuw KPN ID aanmaken. Dan gebruik je daarvoor een ander emailadres voor (bijv. een GMail adres). Dan wordt daar de bevestigingsemail naartoe gestuurd. Met die email kun je dan binnenkomen bij de KPN (op voorwaarde dat je nog een KPN abonnement hebt).

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Hoi WMG-N,

Ik heb geen problemen om in te loggen bij de KPN, maar hoe kom ik dan bij mijn planet account? Over welke bevestigingsmail heb jij het?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

@Sigrun 

Stuur eens een email naar dat emailadres. Lukt dat of krijg je dan een foutmelding terug ? Als dat geen foutmelding oplevert, ga dan naar https://email.kpn.com Dan zou je jouw emailaccounts moeten zien, inclusief dat planet emailadres. Of hangt dat planet emailadres aan een ander (KPN) abonnement ? Met een ander woonadres ?

Bij een foutmelding is de kans groot dat het emailaccount niet meer bestaat.

Vul jouw profiel hier op het KPN forum zo volledig mogelijk in. Vermeld bij “Opmerkingen” het bewuste planet emailadres/-account. Dan vragen we aan een moderator of hij even wil kijken of dat emailadres nog bestaat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Hoi WMG-N,

Ik heb een mail naar mijn planet account gestuurd en krijg geen foutmelding. Wanneer ik klik op uw link https://email.kpn.com komt mijn planet account niet tevoorschijn. Klik ik dan verder, dan komt er een kort formulier waar ik een abonnement kan toevoegen, maar ik wil niks toevoegen, ik wil het juist weer inzien. Mijn KPN klantnummer heb ik overigens niet bij de hand.

Wat nu?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

Zoals ​@WMG-N in zijn vorige bericht vroeg, is het aan te raden om in het opmerkingen-veld bij het wijzigen van jouw profiel op dit forum, de account gegevens in te vullen. Alleen KPN-medewerkers zullen dat zien. 

Een moderator zal dan verder kunnen kijken. 

Of bel 0800-0402, als je de gegevens bij de hand hebt. Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina van de contactgegevens) en je wordt teruggebeld op jouw telefoonnummer op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Ok, thanks ​@AriënC , ik heb mijn volledige adres van mijn planet account ingevuld in mijn profiel. Nu afwachten of er iemand reageert.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

@Sigrun 

Jouw klantnummer staat ook op de factuur die je iedere maand ontvangt. Ontvang je voor dat planet emailadres nog wel een factuur ? Staat dat account misschien op een ander woonadres ? Zo ja, dan moet je die gegevens ook vermelden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Nee, voor mijn planet account ontvang ik al heel lang geen facturen meer.

Ik ontvang ook van de KPN geen facturen meer, omdat ik tegenwoordig geen KPN producten meer heb. Ik kan dus niet bij mijn oude klantnummer.

Het planet account was op hetzelfde adres.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2026

Hallo WMG-N,

Ik heb mijn oude klantnummer teruggevonden en ingevuld in het formulier dat volgt op https://email.kpn.com , maar dan krijg ik :  Controleer de gegevens die je hebt ingevuld. Klopt alles? Probeer het dan later opnieuw.

Wat nu?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 14, 2026

@Sigrun 

Kun je een terugbelafspraak maken, in jouw situatie ? Dan belt een KPN medewerker jou terug op een tijdstip dat je thuis bent. Of ander wacht op de reactie van een KPN forummoderator. Die kunnen dan jouw wachtwoord resetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Beste WMG-N, dank voor je hulp. Ik heb iemand van de KPN aan de lijn gehad en het is te lang geleden. Mijn account is niet meer actief, dus ik kan er niet meer bij. Helaas, maar nu heb ik wel zekerheid.