Skip to main content

Omdat het spamfilter steeds nog teveel spam doorlaat blokkeer ik de afzender.

Nu krijg ik bericht dat ik er geen meer kan blokkeren en dat ik die map moet leeghalen.

Waar kan ik die vinden?

Hallo @anniees , inloggen in de webmail, dan zie je links een rijtje mappen, waaronder de spammap.

Als je die leeghaalt vergeet dan ook niet de map ‘verwijderd’ o.i.d. leeg te maken.

 


Hallo @anniees, het volgende staat in het centrale “Nieuwe Webmail” topic

  • Hoe blokkeer ik een afzender?
    Selecteer de e-mail, klik op het hamburgermenuutje (drie horizontale lijnen) en kies voor Blokkeer Afzender.
  • Om de lijst van geblokkeerde afzenders te beheren ga je naar de instellingen (⚙️), kies voor “E-mail”, vervolgens “Geblokkeerde afzenders”. 

Hallo @anniees , inloggen in de webmail, dan zie je links een rijtje mappen, waaronder de spammap.

Als je die leeghaalt vergeet dan ook niet de map ‘verwijderd’ o.i.d. leeg te maken.

 

Jan-D, bedankt voor je reactie. die map maak ik altijd leeg, het gaat er om dat ik de geblokkeerde moet verwijdern. Dat juiste antwoord heb ik inmiddels gekregen en ze verwijderd. 


Hallo @anniees, het volgende staat in het centrale “Nieuwe Webmail” topic

  • Hoe blokkeer ik een afzender?
    Selecteer de e-mail, klik op het hamburgermenuutje (drie horizontale lijnen) en kies voor Blokkeer Afzender.
  • Om de lijst van geblokkeerde afzenders te beheren ga je naar de instellingen (⚙️), kies voor “E-mail”, vervolgens “Geblokkeerde afzenders”. 

bedankt RBxx voor je reactie. Ik heb het gevonden en inmiddels zijn ze verwijderd. Met nog wennen aan die nieuwe instellingen van de mail. 

 


Afzenders blokkeren is vrij nutteloos. Spammers gebruiken steeds andere adressen als afzender. Zo vaak zelfs dat het bijna een uitzondering is als je meerdere spam mailtjes met dezelfde afzender krijgt.


Ja inderdaad @Nick83 , dat is dan ook de belangrijkste reden, dat bij @anniees de lijst van “Geblokkeerde afzenders” vol is gelopen, denk ik.


Hoi Annie, welkom hier! Fijn dat je met de hulp van Rbxx de juiste instelling gevonden hebt. Met de nieuwe webmail zou ik je eigenlijk ook aanraden om niet meer afzenders te blokkeren. Zorg er voor dat je elke mail die spam is, ook markeert al spam. In de nieuwe webmail worden die markeringen namelijk direct doorgegeven aan onze spamfilter leverancier. Hierdoor kunnen zij veel sneller en makkelijker optreden tegen spam. Dat werkt dan beter dan afzenders blokkeren. Juist ook omdat, zoals Nick al aangeeft, spammers steeds andere adressen gebruiken.


Hoi Annie, welkom hier! Fijn dat je met de hulp van Rbxx de juiste instelling gevonden hebt. Met de nieuwe webmail zou ik je eigenlijk ook aanraden om niet meer afzenders te blokkeren. Zorg er voor dat je elke mail die spam is, ook markeert al spam. In de nieuwe webmail worden die markeringen namelijk direct doorgegeven aan onze spamfilter leverancier. Hierdoor kunnen zij veel sneller en makkelijker optreden tegen spam. Dat werkt dan beter dan afzenders blokkeren. Juist ook omdat, zoals Nick al aangeeft, spammers steeds andere adressen gebruiken.

dank je Erik. Ik markeer ze altijd als spam, daarna blokkeerde ik ze . Ik hoop dat de nieuwe spamfilter beter werkt dan de oude. Die vond ik slecht omdat er iedere keer dezelfde berichten doorkwamen met hetzelfde mailadres . 


Top, dan verwacht ik in de komende tijd verbetering voor je. In de oude webmail deed markeren als spam namelijk niet daadwerkelijk iets, behalve het bericht naar je spammap verplaatsen.