Skip to main content

Krijg telkens deze foutmelding iemand een idee wat dit is?

Nee, geen idee. Maar je geeft ook wel heel weinig informatie 🤔

Wat ben je aan het doen en waarbij krijg je deze melding? Bedenk dat wij niet kunnen meekijken en alleen ‘zien’ wat jij vertelt.


Krijg je deze melding als je een website wilt openen? (je vraagt dit namelijk onder internet dus brei ik daar op door)

Deze cijfercombinatie zegt (ons) helemaal niets namelijk. Ook Google geeft geen uitsluiting. 


Hallo

 

Vast bedankt voor de reactie maar als ik een mail ontvangen en daarop wil reageren geeft hij deze foutcode


Gebruik je KPN webmail of gebruik je een e-mailprogramma zoals bijv. Outlook? Het gaat dus fout als je de mail wil beantwoorden? Krijg je dezelfde fout als je zelf een nieuwe mail naar dat adres stuurt?


KPN webmail  klopt als ik wil beantwoorden krijg ik dezelfde fout 503 5.5.1 error: authentication not enabled


Gaat het bij alle mails fout of alleen naar één specifieke bestemming?

Is dit probleem opeens ontstaan of heeft het ‘nooit’ gewerkt?


Alle mails en plotseling 


Bij mij werkt de webmail gewoon goed, zojuist even getest. Het is dus niet iets algemeens.

Bij glasvezel, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart, herstart daarna de modem en geef daarna de pc ook eens een herstart.

Bij koper, herstart de modem eens en daarna herstart de pc eens.

Je kunt ook op de storingspagina kijken of er in jouw regio een storing is, zie onderstaande link:

KPN Storingen - Hier vind je alle informatie

Succes

@Robbie1960 


@Robbie1960 , kan je hier een schermafdruk laten zien met daarop de foutmelding. Poets wel eventuele persoonlijke informatie weg (e-mailadressen e.d.).


fout 503 5.5.1 error: authentication not enabled
 

dit is wat hij op mijn laptop aangeeft en op mij telefoon geeft hij verzenden niet gelukt

 

 


Hier ook geen problemen met http://webmail.kpnmail.nl  via de browser. Mailprogramma's gebruik ik al 17 jaar niet meer.


fout 503 5.5.1 error: authentication not enabled
 

dit is wat hij op mijn laptop aangeeft en op mij telefoon geeft hij verzenden niet gelukt

 

 

Hallo @Robbie1960 plaats eens een screendump zoals @RBxx vroeg, dan kunnen we zien wat er letterlijk staat.

 


Doe ik morgen je hoort van mij

 

fijne avond 


Dit zie ik op mijn telefoon


Dan moet ‘authenticatie’ geactiveerd worden binnen je verzendinstellingen.

Verder is er verbinding met Vodafone en omdat authenticatie niet aan staat lukt het niet @Robbie1960 

Het is dus ook geen melding via de webmail van KPN.

 

 

 


Oké Jan maar hoe doe ik dit??


Jan heb net gekeken op mijn iPhone maar deze staat dus al aan?


Hallo @Robbie1960 ik heb geen verstand van Apple-producten.

Misschien dat iemand anders met kennis van Apple je verder kan helpen.

Succes.

 


KPN heeft een toestelhulp op de website:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple

Kies jouw type iPhone en controleer de instellingen.


Via webmail (via browser webmail.kpnmail.nl) moet het gewoon lukken. Ongeacht internetprovider.

Dit is zo te zien een mailprogramma en via een andere provider voor het internet. Dan dien je in dat mailprogramma naar mijn mening/idee de verzendserver (of hoe heet zoiets, JanD / RBxx ?) in te stellen van Vodafone.


Dat laatste geldt al jaren niet meer @PeterG , je gebruikt ook dan gewoon de uitgaande server (smtp.kpnmail.nl) van KPN. Alleen wel "authenticated", dus met e-mail account en wachtwoord. 


Ik had ergens gelezen, als er email wordt verzonden en deze worden opgeslagen.
Kan het zijn dat de verzendbox vol is op de server en deze kan een error geven met verzenden.

Ik weet ook niet hoe je dat kan zien denk je map verzonden legen?


Ik had ergens gelezen, als er email wordt verzonden en deze worden opgeslagen.
Kan het zijn dat de verzendbox vol is op de server en deze kan een error geven met verzenden.

Ik weet ook niet hoe je dat kan zien denk je map verzonden legen?

Hallo @Paul.K het is in dit geval geen sprake van een volle map, maar een authenticate-instellingsfout die door @Robbie1960 opgelost moet worden.

 


Ik heb het screenshot even weggehaald @Robbie1960, daar stond nog een zichtbaar e-mailadres in verstopt. 

Heb je inmiddels via de toestelhulp de instellingen nagelopen? 

KPN heeft een toestelhulp op de website:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple

Kies jouw type iPhone en controleer de instelingen.

 


Instellingen zijn oké van mijn iPhone maar nog steeds zelfde probleem?