Skip to main content
Vraag

Ik krijg geen e-mails binnen op mijn desktop met Linux Mint

• April 15, 2026
  • 3 reacties
  • 12 keer bekeken

Krijg op mijn desktop met Linux Mint en Thunderbird geen mails binnen. Volgt steeds melding om wachtwoord voor pop.kpnplanet in te vullen. Maar alle instellingen, gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed. Ze werken ook op mijn laptop correct. Als ik het goede wachtwoord invul, volgt melding dat het niet goed is. Het enige verschil onder Serverinstellingen is dat de servernaam op mijn laptop pop.kpnmail is en op de desktop pop.kpnplanet. Verder is de poort op mijn laptop met beveiliging op SSL/TLS poort 995 (standaard). De desktop stond met beveiliging op 'geen' op poort 110 (standaard). Die beveiliging heb ik aangepast naar SSL/TLS en die poort staat nu ook op 995 (standaard). Meer verschillen zie ik nergens. Maar krijg dus geen email binnen.

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 15, 2026

@LWMB 

Dan zou ik gewoon eens “pop.kpnmail.nl” proberen op de desktop. Het zou heel goed kunnen dat de KPN stukje bij beetje alle oude emailservers “uit de lucht” will halen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2026

Neem aan dat KPN een maatregel waardoor tienduizenden gebruikers van kpnplanet geen mail meer zouden kunnen ontvangen wel vooraf zou aankondigen, met daarbij een oplossing.

• April 15, 2026

Hier in TB 
Servername : smtp.kpnmail.nl
port : 465