Skip to main content

hallo   ik krijg geen email binnen kan wel mail versturen  wat te doen

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @neljoustra. Komt de e-mail wel binnen als je inlogt op de webmail? Als dat goed werkt en je gebruikt een e-mailprogramma dan kan de pagina Ik kan geen e-mail ontvangen of versturen | KPN e-mail je verder helpen. Als de e-mail niet binnenkomt en het versturen wel lukt, dan is het belangrijk om te kijken of je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt en om te controleren dat je de juiste gegevens gebruikt voor de inkomende e-mailserver. Ik zet de juiste instellingen hieronder: 

Instellingen IMAP
Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Instellingen POP3
Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

De pagina Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN kan je ook goed helpen om de instellingen na te lopen of om de e-mail opnieuw in te stellen. 


hoi bedankt voor het bericht  maar waar vind ik de gegevens van de POP instellingen vind die nergens terug


Ik  krijg sommige mails niet binnen. Erg vervelend! Het gaat om mailadres van kpnmail.nl.

Ik gebruik geen mailprogramma, maar ontvang en verstuur mails altijd via KPN Webmail. Moet je daarvan ook instellingen zoals hierboven genoemd checken en/of veranderen? Zo ja, Waar moet ik dat terugvinden?

Er is maar een klein gedeelte van de E-mailquota gebruikt: 411 MB van 15 GB. Dus dat kan de oorzaak niet zijn. 

 


Ik  krijg sommige mails niet binnen. Erg vervelend!

Ik gebruik geen mailprogramma, maar ontvang en verstuur mails altijd via KPN Webmail. Moet je daarvan ook instellingen zoals hierboven genoemd checken en/of veranderen? Zo ja, Waar moet ik dat terugvinden?

Er is maar een klein gedeelte van de E-mailquota gebruikt: 411 MB van 15 GB. Dus dat kan de oorzaak niet zijn. 

 

Hallo @S-Webmail om de webmail te gebruiken hoef je niets in te stellen alleen de volgende website gebruiken en inloggen met een email-account en het bijbehorende wachtwoord:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Kijk ook eens in de spam-map of de mail daar in terecht komt.

 


Bedankt voor de reactie. Maar als er iets in de Spam map komt, zie ik dat, doordat Spam dikgedrukt is, met daarachter het aantal spam-mails. Dat was niet het geval.

De afzenders hebben zelf een outlook.com of gmail.com adres. Ze verstuurden het naar een groep mailadressen waarbij ik hem dus niet ontving. 

Eén afzender (met outlook.com adres) ontving de volgende foutmelding:

This message was created automatically by mail delivery software. 

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. 

All hosts for 'kpnmail.nl’ have been failing for a long time (and retry time not reachted)