Skip to main content

Mij valt op dat er al een hele tijd geen spam meer voorkomt/geplaatst wordt in KPN webmail. Tot voor kort was dit wel zo en moest ik regelmatig opschonen. 

Vraag is dan ook: kan ik dat ergens aanzetten?

 

Wat wilt u aanzetten? U wilt weer spam ontvangen?


Hoi @George-1 

Dit staat er op de website van KPN:

Wat doet KPN tegen spam? Het Spamfilter
 

Gebruik je e-mail van KPN? Dan zit daar een spamfilter op. Als we 100% zeker weten dat het spam is, dan houden we de mail tegen. En komt hij nooit in je mailbox terecht.

Denken we dat iets spam is, maar weten we het niet zeker? Dan staat de mail in de ‘Spam’ map. De map kan ook ‘Ongewenste e-mail’ heten. Er staat SPAM] in het onderwerp van deze mails.

Deze spamfilter kun je dus niet zelf uitzetten, en is dus een standaard onderdeel van de webmail-service vanuit KPN.


Wat wilt u aanzetten? U wilt weer spam ontvangen?

Natuurlijk niet, maar door dit eerste filter wordt de meeste spam toch onderschept en dat scheelt.

 


Hoi @George-1 

Dit staat er op de website van KPN:

Wat doet KPN tegen spam? Het Spamfilter
 

Gebruik je e-mail van KPN? Dan zit daar een spamfilter op. Als we 100% zeker weten dat het spam is, dan houden we de mail tegen. En komt hij nooit in je mailbox terecht.

Denken we dat iets spam is, maar weten we het niet zeker? Dan staat de mail in de ‘Spam’ map. De map kan ook ‘Ongewenste e-mail’ heten. Er staat .SPAM] in het onderwerp van deze mails.

Deze spamfilter kun je dus niet zelf uitzetten, en is dus een standaard onderdeel van de webmail-service vanuit KPN.

 

Bedankt voor je bericht.

Begrijp ik goed (ook uit andere berichten in dit forum) dat spam direct wordt verwijderd door KPN en dus niet meer zichtbaar is? Voorheen zag ik de spam berichten toch gewoon staan in webmail, soms wel tientallen. Je zou zeggen, dat is toch veel duidelijker, mede omdat er ook regelmatig onterecht als spam bestempelde berichten tussen stonden die je dus gewoon kon doorsturen naar je inbox in (in mijn geval Outlook). Merkwaardig!

En aan- of uitzetten kan dus gewoon niet. Jammer, maar dan weet ik dat.

Wat ik ook de laatste tijd vaak zie is; als ik de keuze maak: ’domein van afzender nooit blokkeren’, en ook nog bij ‘veilige afzenders’ zet, deze later toch steeds weer als spam gezien wordt.


Hi @George-1, in dit artikel hebben we veel informatie verzameld over spam, wat wij er tegen doen en wat je zelf kunt doen:

 

 


Beste Alexandra,
 

Bedankt voor je reactie. Ik ga het allemaal nog eens rustig bestuderen.

Groet, George
 


Reageer