Skip to main content

Hallo, Mijn echtgenote heeft een telfort mail adres. Haar laptop is kapot. Andere laptop aangeschaft. Via mijnkpn kan er alleen een kpn mailadres aangemaakt worden. Is dat zo? en zo ja, is zij dan al haar oude mail kwijt?

Ik heb vandaag zeker 1,5 uur met iemand van KPN aan de lijn gehangen (heeft mijn computer overgenomen), maar het resultaat was helaas nihil.

Met vriendelijke groet,

                                      Rico

Hallo @Rico Otten 


Je wilt toch het bestaande e-mailadres gebruiken, dan hoef je geen nieuwe aan te maken.
Als het mailprogramma op haar oude laptop ingesteld is als IMAP dan staat al haar oude mail nog op de server.
Je kan via KPN webmail inloggen met dat Telfort e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord om te kijken of je de mails daar kan zien.
Als je het wachtwoord niet meer weet kan je het opnieuw instellen, log dan in via https://email.kpn.com met je KPN ID en wijzig dan het wachtwoord van het hoofdaccount waaronder dat e-mailadres staat.

 

Zie ook deze pagina met meer informatie over instellen en beheren van mailaccounts en e-mailadressen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

 


Dat werkt geen van allen.  “U heeft recht op 6 email-accounts” maar daaronder staat geen mailadres @telfort.nl. Ik had al aangegeven dat ik in de winkel van KPN ben geweest en daar lukte het ook niet. Ik begin een beetje radeloos te worden. In de winkel werd mij geadviseerd om het wachtwoord met het klantnummer te wijzigen. Dat lukte ook niet “Niet direct verbonden met uw eigen internetverbinding (klopt in gebruik thuis WIFI). Moet ik dan een kabel gaan kopen en dan middels de kabel verbinding maken tussen het modem en de laptop?


Moet ik dan een kabel gaan kopen en dan middels de kabel verbinding maken tussen het modem en de laptop?

Nee, dat zal helemaal niets uitmaken.


had ze dat e-mail adres al voordat jou leerde kennen ? 

of een andere reden dan er wellicht meerdere accounts zijn van KPN ? 


Dat e-mail adres had ze nog niet voordat ze mij leerde kennen (al 38 jaar samen). Zij heeft altijd haar e-mails ontvangen en verstuurd via Windows Life mail 2011. 


 “Niet direct verbonden met uw eigen internetverbinding (klopt in gebruik thuis WIFI). 

 

hmm, worden er meerdere bedragen van KPN afgeschreven van jou en/of het bankrekening nummer van je vrouw ?  (of betaald het werk ? ) 


Iedere maand worden er 3 verschillende bedragen afgeschreven van de gemeenschappelijke rekening: 2x mobiel telefoneren (mijn echtgenote en ik hebben allebei een eigen mobiele telefoon) en 1x vaste telefoon, TV etc.


“U heeft recht op 6 email-accounts” maar daaronder staat geen mailadres @telfort.nl.

Ik denk dat het als alias onder een van de adressen daar staat.

Als je op een adres daar klikt zie je de aliassen. En zo loop je ze allemaal af.

 


“Als je op een adres daar klikt zie je de aliassen” Welke adressen bedoel je en waar staan die?


“Als je op een adres daar klikt zie je de aliassen” Welke adressen bedoel je en waar staan die?

Zie de screenshots eerder in dit topic.


Helaas, ik kan niets met die screenshots, niets van adressen en niets aliassen.


Het bewuste adres moet in http://email.kpn.com staan. Als account of onder een van de accounts als alias. Want dat zijn de adressen binnen je (huidige) abonnement. 

Is dat niet het geval dan is het heel vreemd. 

Heb je ooit een tijdje bij een andere internet provider gezeten de afgelopen 15 ofzo jaar?

!! Plaats je gegevens in je profiel. Het bewuste email adres mag op de regel persoonlijke opmerkingen. Dan kan een moderator regel ook nog even induiken. 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Iedere maand worden er 3 verschillende bedragen afgeschreven van de gemeenschappelijke rekening: 2x mobiel telefoneren (mijn echtgenote en ik hebben allebei een eigen mobiele telefoon) en 1x vaste telefoon, TV etc.

 

en toen je het probeerde met klantnummer weet je zeker dat je het klant nummer van vast internet tv etc hebt gebruikt en niet een van de 2 mobiele abonnementen die je hebt ? 


Telfort webmail


Helaas, ik kan niets met die screenshots, niets van adressen en niets aliassen.

 

Wat zie je dan wel, krijg je een melding dat je eerst je internet abonnement moet koppelen?
Kan je anders een scherm afbeelding plaatsen van wat je ziet, wel even persoonlijke informatie weghalen als dat erin staat.


Welkom op de community @Rico Otten. Ik ben inderdaad ook benieuwd wat je precies ziet als je daar kijkt. Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Om met je mee te kunnen denken hebben we zoals je ziet meer details nodig. Kan je ons meer vertellen over wat je daar ziet? Je kunt er ook een screenshot van plaatsen, maar let op dat je je eigen adressen verbergt daarbij, in verband met privacy.

Wat betreft het behouden van alle mails, dat is ook afhankelijk van hoe het adres was ingesteld op de oude laptop. Als die met POP3 was ingesteld zijn alle berichten naar die laptop gedownload en zijn ze enkel daar. Als het met IMAP was staan de berichten nog op de server en zal de nieuwe laptop het synchroniseren.