Skip to main content

Sinds een grote crash van mijn computer weer bezig om alle mails te installeren in Thunderbird.

Gaat goed, behalve mijn Telfort.nl account - accepteert mijn wachtwoord niet (meer?)

NB: dat is dus hetzelfde wachtwoord waarmee ik hier heb ingelogd, en moet dus wel kloppen!

Wat is er aan de hand? Dank vast voor uw hulp!

Groetjes Karin

@Karin_bro

Het wordt STERK aangeraden om ALLE wachtwoorden verschillend te laten zijn, inclusief dat van het KPN ID. 

Heb je wel het volledige emailadres ingevuld ? Type fouten in het wachtwoord of emailadres ?

Kom je wel binnen bij de KPN webmail ? Zo ja, dan zijn emailadres + wachtwoord goed.

Emailinstellingen: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Dat eerste is mij uiteraard bekend. Ik heb al een heleboel (oude?) wachtwoorden geprobeerd…

Geen typfouten of wat dan ook.

Ik kom niet binnen bij KPN webmail. Dat is dus juist onderdeel van het probleem: ik kan dus ook geen nieuw wachtwoord instellen want de link komt binnen op het e-mailadres dat ik niet geïnstalleerd krijg… 

NB: het was ooit een tiscali.nl adres, daarna telfort.nl, nu dus kpn.nl, misschien heeft dat er iets mee te maken?

@Karin_bro 

Wat is de naam van het emailaccount ? Kun je wel binnenkomen bij “Mijn KPN” ? Dan kun je daar zien wat de naam is van het emailaccount en van een mogelijk alias. Daar kun je ook nieuwe wachtwoorden aanmaken.

Beste WMG-N, dank voor uw suggesties; het is me inmiddels gelukt om via een andere computer die mijn emailaccount nòg wel in Thunderbird accepteerde, mijn password voor het emailaccount aan te passen via de webmail. Alles werkt weer! Hartelijk dank, Karin

NB: mijn passwords voor KPN ID en het mailaccount zijn nu uiteraard weer verschillend. 😉

Goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is @Karin_bro🙂 Je bent goed op weg geholpen door WGM zo te zien. Ik deel zijn punt over de wachtwoorden ook, verstandig dat je dat hebt gedaan.

NB: het was ooit een tiscali.nl adres, daarna telfort.nl, nu dus kpn.nl, misschien heeft dat er iets mee te maken?

Alle e-mailadressen die bij Telfort actief waren zijn meegenomen naar KPN. Die moeten allemaal nog te gebruiken zijn dus.

@Karin_bro 

Een kortere weg naar jouw emailaccounts is https:\\email.kpn.com

Nog een 2 vraagjes (dit uit nieuwsgierigheid, ik ben nooit bij Telfort abonnee geweest):

Wat is de naam van jouw emailaccount ? Is dat xxxx@kpnmail.nl of xxxx@telfort.nl ? En daar hangt waarschijnlijk een xxxx@tiscali.nl  emailadres/-alias aan ?

Of kan @Jasper van KPN hier duidelijkheid over verschaffen ?

De concrete vraag in mijn vorig antwoord is eigenlijk: Hoe werden Telfort emailadressen naar de KPN overgezet ? Werden die een apart/zelfstandig emailaccount of werden die een alias onder een xxxx@kpnmail.nl account ?

Of kan @Jasper van KPN hier duidelijkheid over verschaffen ?

De concrete vraag in mijn vorig antwoord is eigenlijk: Hoe werden Telfort emailadressen naar de KPN overgezet ? Werden die een apart/zelfstandig emailaccount of werden die een alias onder een xxxx@kpnmail.nl account ?

Dat werd een eigen account @WMG-N en geen alias. althans bij mij, dus ik neem aan bij andere TFT-klanten in 2020 ook.

@JanD 

Bedankt. Dat wilde ik nu net weten. Dan zijn er dus ten minste 3 soorten KPN emailaccounts (t.w. xxx@hetnet.nl, xxxx@kpnmail.nl en xxxx@telfort.nl).

@JanD

Bedankt. Dat wilde ik nu net weten. Dan zijn er dus ten minste 3 soorten KPN emailaccounts (t.w. xxx@hetnet.nl, xxxx@kpnmail.nl en xxxx@telfort.nl).

Je hebt ook nog xs4all-accounts @WMG-N 

Er zijn meerdere verschillende domeinen inderdaad. In totaal hebben we ruim 75 verschillende domeinen, maar het merendeel daarvan kan alleen nog als alias worden gebruikt.

Als je een nieuw e-mailaccount wilt aanmaken zal het altijd een @kpnmail.nl adres zijn. E-mailadressen die al bestonden bij de vorige provider (zoals Telfort, HetNet en Planet) zijn zoveel mogelijk overgezet.

Reageer