Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg op mijn nieuwe telefoon ineens maanden oude mail binnen

• January 6, 2026
  • 5 reacties
  • 30 keer bekeken

na nieuwe telefoon krijg ik  oude email van maanden terug binnen.

Beste antwoord door Marlon92

Dat komt omdat je pop3 gebruikt. Gebruik imap. Dan zie je alleen de mail van de afgelopen 14 dagen ofzo. En mail die je verwijderd komt in de prullenbak terecht. Als je de prullenbak leeg maakt is die ook echt weg en zie je het nooit meer.

5 reacties

• Antwoord
  • January 6, 2026

Dat komt omdat je pop3 gebruikt. Gebruik imap. Dan zie je alleen de mail van de afgelopen 14 dagen ofzo. En mail die je verwijderd komt in de prullenbak terecht. Als je de prullenbak leeg maakt is die ook echt weg en zie je het nooit meer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

hoe kan ik dat veranderen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

hoe kan ik email acount veranderen van pop3 naar imap.

• January 6, 2026

hoe kan ik email acount veranderen van pop3 naar imap.

Dat kan niet. Je moet het account verwijderen en opnieuw instellen. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

@Marlon92 

Zo simpel is dat niet.

@Nardus85 

Log eens in bij de KPN webmail. Staan daar alle emails nog ?

Zo ja, dan heb je een optie aangevinkt / aangezet bij dat POP account dat een kopie van alle email op de (KPN) emailservers laat staan. Dan kun je inderdaad gewoon het POP account verwijderen.

Zo nee, dan verplaatst het POP account alle email uit “Postvak In” naar jouw smartphone. Dan moet je  een IMAP account aanmaken en ook even aan het werk om alles weer terug op de KPN emailservers te zetten. Voordat ik dit ga uitleggen wil ik eerst een antwoord op bovenstaande vraag.

Ook zou ik eens aanraden om (eerst) eens VEEL emails te verwijderen. Het is mijn ervaring dat van alle email ouder dan ca. 6 maanden ca. 95% niet meer relevant is en gewoon verwijderd kan worden.