Skip to main content

ik  ontvang sinds kort enorm veel spam, gelukkig komen die bijna allemaal wel gelijk in de spambox terecht, maar daarbij zit ook een grote hoeveelheid spam gericht aan aan igor.quik@freeler.nl, terwijl dat e-mailadres totaal niet in de buurt komt van mijn eigen e-mail/alias adressen. In het verleden heb ik ooit wel een e-mailadres van freeler gehad/gebruikt. Maar ook dat lijkt totaal niet op  het e-mailadres waaraan veel spam is gericht. Hoe kan het dat ik deze spam e-mails ontvang? Heel irritant!

@JJ9 :

Is de inhoud van die emails afkomstig van dat ene adres duidelijk spam ? Of lijkt dit wel degelijk serieuze email ? Selecteer de email in kwestie en kijk bij “Eigenschappen". Zie je daar ergens jouw huidige emailadres staan ?

Als het serieuze email is, stuur dan een email terug waarin je zegt dat de afzender jouw emailadres uit zijn emailprogramma moet verwijderen.

Hier zijn een aantal dingen die ik zelf gedaan heb om de hoeveelheid spam te verminderen.

Kijk ook hier.


Nee mijn eigen e-mailadres staat er echt niet in (ook niet een oud e-mailadres van mij). Dus ik heb ook echt geen idee hoe het kan dat deze mail bij mij terecht komt…..En ja het is echt spam. 

 

 


Hallo @JJ9 

Ik denk dat jouw e-mailadres in het Bcc (blinde copie) veld vermeld is en daarom niet zichtbaar is. De spammers doen van alles om de ontvanger in verwarring te brengen en te verleiden om een link aan te klikken en  gegevens prijs te geven.


@JJ9 :

Dan zou ik gewoon die emails zoveel mogelijk negeren. Gewoon eerst naar de KPNspammap verplaatsen en dan verwijderen.


beiden bedankt voor het meedenken!