Skip to main content
Antwoord

Ik krijg van 1 specifieke afzender geen mails meer binnen

• November 17, 2025
  • 14 reacties
  • 102 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik krijg van 1 bepaald mailadres geen bericht binnen, ook niet in de spam. Er zijn geen geblokkeerde adressen en geen filters. Wat kan ik hieraan doen?

Beste antwoord door Raymondt

In het verleden waren er hackers die toegang hadden tot een account van een KPN klant en die “speelden dan een heel gemeen spelletje”. Bijv. het selectief verwijderen van email. Vandaar het veranderen van de wachtwoorden.

Maar dat is hier niet aan de orde. 

Hebben de moderators van dit forum toegang tot deze logs van de KPN ? Of is dit beperkt tot de mensen van de afdeling “KPN Abuse” ?

Dat laatste. 

Dit is een geval waarbij het probleem wat complexer lijkt te liggen, en daarom heb ik Inmar ook aangeraden even per mail contact op te nemen met de Abusedesk. Om een oplossing voor dit probleem te vinden moet e.e.a. aan informatie uitgewisseld worden, en dat is op een openbaar forum niet zo handig 😄

14 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 17, 2025

Hallo ​@Inmar 

Heb je contact gehad met de afzender? Krijgt die een foutmelding als er een mail naar jou gestuurd wordt? Als jij geen blokkades of filters hebt ingesteld, kan aan jouw kant niet zo veel fout gaan.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

@Inmar 

Zijn er ook geen filters / regels ingesteld in de KPN webmail ?

Misschien heeft iemand jouw account(s) gehackt. Verander daarom eerst alle wachtwoorden, inclusief het KPN ID en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

De afzender 

Hallo ​@Inmar 

Heb je contact gehad met de afzender? Krijgt die een foutmelding als er een mail naar jou gestuurd wordt? Als jij geen blokkades of filters hebt ingesteld, kan aan jouw kant niet zo veel fout gaan.

Nee de afzender krijgt niets te zien

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

@Inmar 

Misschien heeft iemand jouw account(s) gehackt. Verander daarom eerst alle wachtwoorden, inclusief het KPN ID en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

Er is niets ingesteld, alles gecheckt

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Is het een mailadres van een provider (@kpnmail.nl, @planet.nl, @gmail.com etc.., of een persoonlijk mailadres zoals @janssenbv.nl?

Het adres hoeven we niet te weten. 

Laat de afzender deze site eens bezoeken en de test te volgen:

https://www.mail-tester.com/

Hoogstwaarschijnlijk heeft diegene niet de juiste veiligheidsmaatregelen genomen,  of staat diegene op de blocklijst. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

@Inmar 

Desondanks zou ik toch alle wachtwoorden veranderen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Is het een mailadres van een provider (@kpnmail.nl, @planet.nl, @gmail.com etc.., of een persoonlijk mailadres zoals @janssenbv.nl?

Hoogstwaarschijnlijk heeft diegene niet de juiste veiligheidsmaatregelen genomen,  of staat diegene op de blocklijst. 

Het is een persoonlijk mailadres. Ik zal ze de test laten doen, dank

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Hoe werkt deze test? Degene die mij n mail wil sturen die ik dus niet ontvang, moet die mail doorsturen naar het aangegeven mailadres?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

Ja, dat klopt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

@Inmar 

Desondanks zou ik toch alle wachtwoorden veranderen.

oke, dank voor je advies. Ik heb zelf niet t idee dat dit t is, maar neem t ter harte.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

@Inmar 

In het verleden waren er hackers die toegang hadden tot een account van een KPN klant en die “speelden dan een heel gemeen spelletje”. Bijv. het selectief verwijderen van email. Vandaar het veranderen van de wachtwoorden.

Zorg ervoor dat jouw profiel hier op het forum zo volledig mogelijk is ingevuld. De mensen van de KPN moeten een bepaald minimum aan informatie over jou hebben voordat zij jou MOGEN (!!!) helpen. Vermeld bij “Opmerkingen” (in jouw KPN forumprofiel) het emailadres waarvan jij geen email meer ontvangt. Als dat gebeurd is plaats dan hier een nieuwe reactie.

Vervolgens vragen we aan ​@Raymondt (van “KPN Abuse”) of hij in de logs van de KPN wil kijken of er bij de KPN wel of niet email binnenkomt vanaf dat emailadres. Als we daarop het antwoord weten, hebben we een beter idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Misschien heeft ​@Raymondt nog suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

@Raymondt : Hebben de moderators van dit forum toegang tot deze logs van de KPN ? Of is dit beperkt tot de mensen van de afdeling “KPN Abuse” ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

@Inmar 

Zorg ervoor dat jouw profiel hier op het forum zo volledig mogelijk is ingevuld. De mensen van de KPN moeten een bepaald minimum aan informatie over jou hebben voordat zij jou MOGEN (!!!) helpen. Vermeld bij “Opmerkingen” (in jouw KPN forumprofiel) het emailadres waarvan jij geen email meer ontvangt. Als dat gebeurd is plaats dan hier een nieuwe reactie.

Vervolgens vragen we aan ​@Raymondt (van “KPN Abuse”) of hij in de logs van de KPN wil kijken of er bij de KPN wel of niet email binnenkomt vanaf dat emailadres. Als we daarop het antwoord weten, hebben we een beter idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Misschien heeft ​@Raymondt nog suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

@Raymondt : Hebben de moderators van dit forum toegang tot deze logs van de KPN ? Of is dit beperkt tot de mensen van de afdeling “KPN Abuse” ?

Ik heb al contact met Raymondt

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Maar dat is hier niet aan de orde. 

Hebben de moderators van dit forum toegang tot deze logs van de KPN ? Of is dit beperkt tot de mensen van de afdeling “KPN Abuse” ?

Dat laatste. 

Dit is een geval waarbij het probleem wat complexer lijkt te liggen, en daarom heb ik Inmar ook aangeraden even per mail contact op te nemen met de Abusedesk. Om een oplossing voor dit probleem te vinden moet e.e.a. aan informatie uitgewisseld worden, en dat is op een openbaar forum niet zo handig 😄

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te lezen dat de juiste hulp al toegesneld is ​@Inmar! Onze collega's van afdeling Abuse helpen je verder.