Skip to main content
Vraag

Ik moet steeds opnieuw inloggen op mijn webmail

• September 1, 2026
  • 12 reacties
  • 185 keer bekeken

Ook al staat de beveiliging op ‘nooit’. IEDERE keer, zelfs wanneer ik mijn tabblad open laat staan, moet ik opnieuw inloggen. Het is gekmakend. 
wie weet een oplossing? 

12 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Kkkarin . Welkom hier.

Dat klinkt inderdaad behoorlijk frustrerend, zeker als je het tabblad open laat staan en toch steeds opnieuw moet inloggen.

Kun je aangeven welke browser je gebruikt? Dan kunnen we wat gerichter met je meekijken. Het kan bijvoorbeeld te maken hebben met de manier waarop cookies of sessiegegevens in de browser worden bewaard, ook wanneer de beveiligingsinstelling binnen de webmail op ‘nooit’ staat.

Je zou eventueel ook alvast kunnen controleren of cookies voor de KPN-webmail zijn toegestaan en niet automatisch worden verwijderd wanneer je de browser afsluit.

Laat even weten welke browser je gebruikt, dan kijken we vanaf daar verder.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2026

Ik log wel 10 keer per dag opnieuw in. Met een netwerk wissel (wifi <-> 5G) bijvoorbeeld ben ik ook weer uitgelogd. 

Maar het is een paar tikjes. Gebruikersnaam en wachtwoord worden onthouden in m'n browser. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 8, 2026

Beste Erwin,

Dank voor je snelle reactie!

Ik gebruik Google Chrome als browser. Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ik moet zien of cookies zijn toegestaan.

Groet

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

@Kkkarin 

Heb je misschien een antivirus programma draaien dat de KPN webmail website elke keer sluit ? Dan moet je de website van de KPN webmail toevoegen aan de lijst van vertrouwde websites (of hoe dat ook mag heten) en dan laat het antivirusprogramma die website met rust.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Kkkarin . Ben je hier al wat verder mee? Bij instellingen en privacy staan settings van cookies.  Maar als je daar zelf nooit wat aangepast hebt, zou dat niet direct een factor mogen zijn. 

Wat als je e-mailt op een andere pc of laptop?  Komt het dan ook voor? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2026

Dag Erwin,

Dank weer voor je reactie. Ik stel het zeer op prijs.

Vorige week heb ik 45 minuten met een KPN meneer gesproken. Hij kon het euvel niet vinden. Daarna kreeg ik van KPN de vraag of ik te reden was. Nee, dat was ik niet. Toen ben ik gebeld door een meneer die alles van mail wist. Zijn antwoord: ‘er is niets aan te doen, het zal uw Ipad wel zijn’. Niets gevraagd en niets geprobeerd. Op mijn vraag of hij dit probleem dus vaker was tegengekomen, antwoordde hij simpel ‘nee’. Ik zou eens kunnen proberen via Apple te mailen. Dus daar een account aan te maken. Maar Apple blijkt helemaal geen mail te hebben waar ik een account kan aanmaken. Wat een fluthulp. Nee echt, als mij wordt verteld dat dit DE expert op het gebied van mail was….. 

Dus ik geef het op Erwin. En ja, ik heb ook problemen met mijn mail op de vaste computer.    en ontvangen is een crime. Soms moet ik wel 10 keer op die knop drukken om mijn mail binnen te halen. 

Ik ben al meer dan veertig jaar klant van KPN, maar ik overweeg een andere provider.

Toch heel hartelijk dank voor je hulp en je bereidheid om het te proberen op te lossen!!

Hartelijke groet,  Karin

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2026

Sorry Erwin, er zijn wat fouten ingeslopen.

Tevreden en verzenden!

JanD
Wijsgeer
  • September 14, 2026

Zelf heb ik automatisch afmelden binnen de webmail ook op nooit staan en toch overkomt me het wel eens dat ik weer opnieuw in moet loggen.

Ik gebruik W11 i.c.m. Chrome.

Binnen dit forum lees ik dat meerdere mensen dit wel eens overkomt.

@Kkkarin 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Kkkarin . Dank je wel voor je uitgebreide reactie en voor je vriendelijke woorden. Ik snap heel goed dat je er inmiddels wel een beetje klaar mee bent, zeker na alle pogingen die je al hebt gedaan.

Vanaf mijn positie is het helaas lastig om hier nog veel aan toe te voegen. We weten inmiddels dat het probleem niet alleen op de iPad speelt, maar ook op de vaste computer. Mocht je nog zin hebben om het een laatste keer te proberen: welke tablet gebruik je precies? Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het om een specifiek type of model gaat.

Je zou daarnaast eventueel nog kunnen proberen om de webmail eens met een andere browser te openen, bijvoorbeeld Firefox, om te kijken of het in Chrome zit. Ik begrijp het overigens ook helemaal als je daar inmiddels geen energie meer voor hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2026

Hi Erwin, inderdaad ik heb er even genoeg van. Ligt niet aan jou, maar aan die stomme KPN! Nogmaals dank!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 15, 2026

Is het een idee om misschien een e-mail programma te gebruiken? Denk aan Outlook, Thunderbird, en daar een IMAP-verbinding mee te maken op jouw account. 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 15, 2026

Dag Erwin,

Dank weer voor je reactie. Ik stel het zeer op prijs.

Vorige week heb ik 45 minuten met een KPN meneer gesproken. Hij kon het euvel niet vinden. Daarna kreeg ik van KPN de vraag of ik te reden was. Nee, dat was ik niet. Toen ben ik gebeld door een meneer die alles van mail wist. Zijn antwoord: ‘er is niets aan te doen, het zal uw Ipad wel zijn’. Niets gevraagd en niets geprobeerd. Op mijn vraag of hij dit probleem dus vaker was tegengekomen, antwoordde hij simpel ‘nee’. Ik zou eens kunnen proberen via Apple te mailen. Dus daar een account aan te maken. Maar Apple blijkt helemaal geen mail te hebben waar ik een account kan aanmaken. Wat een fluthulp. Nee echt, als mij wordt verteld dat dit DE expert op het gebied van mail was….. 

Dus ik geef het op Erwin. En ja, ik heb ook problemen met mijn mail op de vaste computer.    en ontvangen is een crime. Soms moet ik wel 10 keer op die knop drukken om mijn mail binnen te halen. 

Hartelijke groet,  Karin

Is je mail openen zonder te moeten typen een optie Karin ?

Dit doe ik al heel lang op mijn Mac , hoef je niet iedere keer het WW in te typen.

Off topic. P.S.

Die dame op de achtergrond zal nu wel onderhand bejaard zijn begreep ik uit andere topics , zolang wordt deze foto al gebruikt . misschien haar maar eens vervangen [Wel storingsvrij graag 😉]