Skip to main content

Beste KPN,

De afgelopen periode krijg ik mailtjes die niet voor mijn bedoeld zijn. De mailtjes zijn gericht aan Mevrouw Jillena die mij niet bekend zijn. Graag zou ik deze mailtjes niet meer ontvangen. Alvast bedankt. 

 

Met vriendelijke groet, 

Fenne Verwegen 

Hallo @Fenne92 ,

Welkom op het forum! Ik vrees dat er maar 1 manier is om ervoor te zorgen dat je geen mailtjes meer van anderen krijgt, is de afzenders te vragen je niet meer te mailen. Het misverstand wat in dit soort situaties nog wel eens wil ontstaan is dat men denkt dat hun mailbox gehackt is, of dat kpn 2 gebruikers aan 1 e-mailadres gekoppeld heeft. Dat is echter niet zo. Wat er vaak in dit soort gevallen gebeurt is dat iemand nieuw klant bij KPN wordt, een e-mailadres aan probeert te maken wat al bestaat, dat niet goed doorheeft, en vervolgens denkt dat het e-mailadres dat men aan heeft proberen te maken van hen is. Vervolgens brengt deze persoon zijn/haar relaties op de hoogte dat dit het e-mailadres is waarop men bereikbaar is, wat als gevolg heeft dat jij vervolgens die mails ontvangt. Een zeer vervelende situatie, maar helaas niet een waar KPN op dit moment iets aan kan doen.


Hoi Raymondt,

 

Bedankt voor je reactie. De afzender van de mailtjes is KPN. De aanhef is gericht aan Mevrouw Jilleba. Echter wordt mijn email adres gebruikt. Kan het zijn dat het niet goed in jullie systeem staat?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Fenne Verwegen 


Hoi Fenne,

Ja dan heeft de persoon in kwestie het ook verkeerd aan ons opgegeven. Zou je in je profiel in een van de privévelden kunnen zetten (de velden die met Privé aangemerkt staan zijn alleen zichtbaar voor moderators, en dus niet voor andere leden) wat het e-mailadres is, en even in dit topic een seintje kunnen geven als je dat gedaan heeft? Dan ga ik even kijken wat ik voor je kan doen.


Als het goed is heb ik de gegevens ingevuld. 


Hoi Fenne,

Dankjewel! Ik heb even gekeken, en het e-mailadres wat je geplaatst hebt kan ik nog niet linken aan andere abonnementen, anders dan het abonnement wat van jouzelf lijkt te zijn. Ik wil dit probleem dus graag wat nader onderzoeken. Zou je 2 van de e-mails die je ten onrechte ontvangen hebt, door willen sturen naar samples@kpnmail.nl en wederom hier even een seintje geven als dat gedaan is? Hopelijk kan ik dan aan de e-mails zelf zien waarom deze verkeerd bezorgd zijn.


Hoi Raymondt,

 

Ik heb meteen een mailtje gestuurd!


Hi @Fenne92, ik heb jouw situatie samen met Raymondt even bekeken, en er valt ons niets geks op. De klant waar jij mailtjes voor ontvangt, heeft een abonnement dat volgens onze systemen ook gekoppeld is aan jouw KPN ID/MijnKPN. Als jij daar ingelogd bent, zie je dat abonnement dan ook terug?


Hoi Maja&Raymondt,

 

Wanneer ik ingelog op MijnKPN zie ik geen abonnement voor KPN Mobiel. Ik heb even naar sampes@kpnmail.nl een screenshot gestuurt van mijn producten. Vreemd dat het abonnement van een onbekende aan MijnKPN is gekoppeld, kunnen jullie dit ongedaan maken? Waarschijnlijk ontvang ik dan ook geen mailtjes meer.

 

 


Hoi Fenne,

In het screenshot wat we van je ontvangen hebben staan specifiek de vaste (thuis) producten, kun je ook een screenshot laten zien van welke mobiele producten er in staan?


Ik heb geen mobiele producten bij KPN.


Nee dat kan kloppen, maar zoals Maja aangeeft staat het product waarvan je de mails krijgt, ook gekoppeld onder dat KPN ID, en dat is wel een mobiel product. We zijn dus vooral even nieuwsgierig of dat abonnement (ongeacht of het door jou gebruikt wordt of niet) in het overzicht in de app voorkomt.


Kun je niet gewoon een nieuw KPN ID aanmaken. Dan zijn je producten hier ook weer aan gekoppeld. Eventueel met een nieuw mailadres.


Ik heb het idee dat de persoon waar dit abonnement bij hoort, zelf ook door heeft gekregen dat er iets niet klopt. Inmiddels is het abonnement gekoppeld aan een andere MijnKPN! Jouw mailadres stond nog wel geregistreerd als contactmailadres, ik heb dat nu aangepast naar het mailadres dat ook gebruikt is voor MijnKPN. 

Het lijkt dus opgelost te zijn, maar ik ben nog wel nieuwsgierig naar hoe dit heeft kunnen ontstaan. Jullie komen beide uit dezelfde woonplaats, ben jij wellicht recent verhuisd? In dat geval zou het kunnen dat de klant met het mobiele nummer de vorige bewoner is, en dat het mobiele nummer in eerste instantie nog geregistreerd stond op jouw adres. Het gaat wel vaker mis doordat klanten geen verhuizing doorgeven voor hun mobiele abonnement, waardoor nieuwe bewoners ineens geconfronteerd worden met gekoppelde abonnementen die helemaal niet van hun zijn, omdat een klant een nieuwe aanvraag voor KPN Compleet/KPN Hussel doet die dan terecht komt op het oude adres :wink:


Fijn dat het opgelost is! Dan denk ik inderdaad dat het om de vorige bewoner gaat, dat zou goed kunnen. 

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Fenne 


Gelukkig maar dat alles nu zo staat zoals het hoort te staan! Graag gedaan @Fenne92 :blush: