Skip to main content
Beantwoord

Ik ontvang geen e-mails van een specifiek chello e-mailadres

  • 26 August 2024
  • 9 reacties
  • 75 keer bekeken

Een kennis gebruikt een chello-account maar zijn mails kan ik niet ontvangen.

Hallo @JanHen 

 

Gebruikt hij wel het juiste e-mailadres?

Die kennis zal toch ook wel een mail met een foutmelding krijgen, hij/zij zou bij Ziggo na kunnen vragen waarom zijn/haar mails niet aankomen bij jou.


Ja, hij gebruikt het juiste adres. dit hebben we allemaal al geprobeerd, natuurlijk, want het speelt al maanden. Ziggo speelt handig de bal terug. Maar een foutmelding komt er niet. Gewoon geen mail.


De mail staat ook niet in de spam map als je in webmail kijkt?
Of misschien heb je hem per ongeluk aan de Geblokkeerde verzenders toegevoegd?
Dat kan je via Instellingen → E-mail → Geblokkeerde verzenders controleren.

 

De enige die dan nog kan zien wat er gebeurd is de KPN abuse afdeling, bereikbaar via abuse@kpn.com

Als je kennis een aan jou verstuurde mail dan als bijlage daarheen stuurt met het exacte tijdstip van versturen erbij dan kunnen ze wellicht in de logfiles zien waarom die mail geweigerd wordt.


@JanHen 

Jouw email account kan gehackt zijn en de hacker kan hier een naar spelletje spelen. Verander daarom eerst alle wachtwoorden, inclusief van het KPN ID en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn. Komt dan die email wel weer binnen ?

Log eens in bij de KPN webmail. Zie je daar iets verdacht ? Bijv. is er een “Forward”, een berichtregel of adressen die op de blokkeerlijst staan ?


Beste WMG-N, Nee, mijn account is niet gehackt en alle andere voordehandliggende redenen van het verdwijnen van de cello-mail heb ik natuurlijk allang onderzocht. Alleen van dit cello-adres komt er geen mail binnen, alle andere e-mailverkeer gaat probleemloos, van welke provider dan ook. Bij mijn webmail staat de verdwenen mail ook niet. En ook niet in mijn spambox. Ik laat het aan mijn kennis (de bezitter van het chello-account) over om contact op te nemen met abuse@kpn.com.

 Abuse@ziggo.com kaatst de bal netjes terug en geeft geen oplossing. 


@JanHen 

Heb je al contact met KPN Abuse opgenomen ? Wat was het antwoord van “KPN Abuse” ? Komt email van dat Chello adres nu wel of niet bij de KPN binnen ? (Want alle binnenkomende email wordt in de logs van de KPN geregistreerd) Heb je nog andere bekenden die bij Chello zitten ? Die kunnen dan een test-email naar jou sturen. Komt die wel of niet binnen ? Of misschien kan de persoon (tijdelijk) een extra Chello account aanmaken en vanaf daar een test email naar jou sturen.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat jij een 2e KPN emailaccount hebt maar dat niet in jouw emailprogramma is opgenomen.


Deze kennis van mij is de enige chello-account-bezitter die ik ken. Alle anderen hebben inmiddels hun oude chello-account omgezet naar een ziggo- of upcmail-account. Het contact opnemen met KPN abuse laat ik aan mijn kennis over.


@JanHen 

Dan is hettijd om dat Chello emailadres ook om te zetten.


Heb ik al een aantal keren voorgesteld...


Reageer