Skip to main content
Antwoord

Ik ontvang niet alle e-mailberichten

• May 13, 2025
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

Liana Serbescu
Nieuwkomer

Ik ontvang niet alle berichten die mij worden toegestuurd. Als ik de ontvangen berichten vergelijk met wat ik zou moeten ontvangen (apart vermeld door de verzenders) zie ik drie soorten gevallen:

• Bericht in inbox: gelukkig komen de meeste berichten correct aan. Deze berichten vind ik terug zowel in de inbox van KPN Webmail als in de inbox van mijn mailclient (ik gebruik Thunderbird).
  • Berichten in archief: op voor mijn onbegrijpelijke wijze belanden sommige berichten in een archiefmap op de local folders. Ik gebruik geen filters, het kan daar dus niet aan liggen. Deze berichten kan ik nergens terugvinden in KPN Webmail. Aangezien ze niet aanwezig zijn in de inbox van Webmail, begrijp ik niet hoe ze in Thunderbird terecht zijn gekomen en waarom TB ze naar het archief heeft gestuurd.
  • Niet aangekomen berichten: deze zijn nergens te vinden, noch in KPN Webmail, noch in Thunderbird. Ik ontvang ook geen errorbericht van “rejected mail” of zo. Zo kom ik alleen te weten van dat bericht als de verzender mij via een andere weg op de hoogte stelt.

Mocht u voorbeeldberichten nodig hebben om dit probleem te onderzoeken, kan ik een paar e-mailberichten beschikbaarstellen die ik onlangs aan mijzelf heb gestuurd vanuit mijn mobiel via Gmail. Hierin zijn als deze categorieën vertegenwoordigd.

Beste antwoord door WMG-N

Ik persoonlijk zou eerst eens zoveel mogelijk programmas en apps verwijderen die je niet gebruikt. Kun je die programmas niet tijdelijk uitzetten ? Al die apps kunnen elkaar “in de weg zitten” zodat de ontvangst van email “niet vlekkeloos verloopt".

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 13, 2025

Ik persoonlijk zou eerst eens zoveel mogelijk programmas en apps verwijderen die je niet gebruikt. Kun je die programmas niet tijdelijk uitzetten ? Al die apps kunnen elkaar “in de weg zitten” zodat de ontvangst van email “niet vlekkeloos verloopt".

Liana Serbescu
Nieuwkomer

Daar kan het niet aan liggen. Ik gebruik altijd slechts één programma tegelijk. Ik sluit het af voordat ik een andere ga gebruiken. Bovendien lijtkt het probleem aan KPN te liggen als ik zie dat de berichten niet eens de webmail bereiken.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Hoeft niet. Naarmate je jouw laptop langer hebt en meer programmas installeert kun je er ook vanuit gaan dat er meer processen worden gestart door jouw bijv. laptop tijdens het opstarten die dan op de achtergrond blijven draaien. Als je dan één of ander programma start opent dat programma vaak nog een extra proces. Gebruik bijv. CCleaner om te zien wat er allemaal aan programmas wordt gestart tijdens start up.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 13, 2025

Hoe staat het KPN account ingesteld in Thunderbird? Is dat een POP account of een IMAP account?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

CCleaner kun je ook gebruiken om programmas die je niet gebruikt te verwijderen van jouw laptop.