Skip to main content

Sinds 2 dagen ontvang ik geen email meer op mijn @hetnet.nl adres.
Via webmail ingelogd en naar settings gekeken.
Mailbox is niet vol. “Email doorsturen” staat ook niet aan. Mails zitten ook niet in de SPAM folder. Ik kan wel emails verzenden.
Andere @hetnet email adressen die we in in ons gezin gebruiken werken wel normaal.
Waar kan ik dit probleem melden ?

Hallo @Jeroen_v_H als je een mail naar jezelf stuurt, wat gebeurt er dan (niet)?

 


Als ik op webmail inlog en een bericht verstuur naar mijn eigen email adres, zie ik het voortgangs balkje en dan het verstuurd is. Het komt echter niet meer in mijn inbox terug.
Ik heb ook geen filters staan of zoiets.
Als ik iets vanuit mijn werkmail stuur met ontvangst en leesbevestiging krijg ik deze mail terug.

Delivery to these recipients or groups is complete, but no delivery notification was sent by the destination server:

XXXXXXXXXXXXXX@hetnet.nl

Subject: test bevestiging

(ik heb even mijn naam uit het email adres gehaald ) 


Hallo @Jeroen_v_H als je binnen de webmail op ‘nieuw bericht’ klikt zie je een (standaard) afzender, als je op het pijltje daarnaast klikt behoor je de mailaccount met bijbehorende aliassen te zien, staat de betreffende alias of account er bij?

 


Hi @JanD , ja klopt het betreffende adres staat erbij en is ook als default ( voor mijn e-mail adres ) geselecteerd als afzender. Ik heb ook al gekeken wat er gebeurt door deze te switchen. Zelfde effect. Verzenden gaat wel (met gewijzigd afzender adres) maar er komt niets binnen. 


Hallo @Jeroen_v_H als je via een ander account c.q. alias een mail naar jezelf stuurt binnen de webmail, werkt het dan wèl?

 


Hi @JanD , bedankt voor je reactie. Ander account/alias geprobeerd. Zelfde resultaat. er komt niets binnen. Ik zat te denken om een 'tijdelijke’ nieuwe alias aan te maken. Dan daar alles naar toe te mailen vanuit mijn (niet ontvangende) adres. Dan míjn alias weg te gooien, én daarna opnieuw aan te maken (als dit tenminste kan, moet ik nog uitzoeken). en dan weer alles terug te sturen. Misschien dat dat helpt. Ik zou iig mijn huidige email adres wel willen behouden en niet overgaan naar een nieuw adres.

Ik heb een nieuwe alias aangemaakt. Die werkt zoals je verwacht. toen de foutieve alias gedeletet en daarna opnieuw aangemaakt. met helaas hetzelfde resultaat. Nu snap ik het ook niet meer ;-) 


Hallo @Jeroen_v_H een alias verwijderen en daarna direct opnieuw aanmaken gaat niet lukken.

Een verwijderd account of alias wordt in quarantaine gezet voor een poosje zodat een ander dat adres niet direct kan gebruiken. Alleen een moderator of KPN kan dat adres weer eerder vrijgeven.

Het lijkt me verstandiger (tijdelijk) een compleet nieuw account aan te maken, je kunt er maximaal zes aanmaken met daaronder per account 10 aliassen.

 


Oké, dat klinkt inderdaad logisch. Ik kan inderdaad nog een nieuw adres toevoegen. En dan adviseer je om, na de quarantaine tijd daarbinnen een alias op te zetten ? Of misschien beter even met de KPN service desk bellen. Als ze die nog hebben..


Hallo @Jeroen_v_H laten we eerst even een paar begrippen duidelijk hebben:

een mail account is echt een account, waarvan je er zes aan kunt maken.

Een alias hang je onder een account, enb daarvan kun je er 10 per account hebben.

Een alias wordt door KPN ook adres genoemd.

Als je nu een account/alias verwijdert, wordt deze in quarantaine geplaatst voor een berpaalde tijd.

Heb je dat account/alias meteen weer nodig kan alleen KPN via 0800 0402 of een moderator via dit forum het betreffende account/alias weer vrijgeven zodat je er direct weer over kunt beschikken.

Succes.

 

 

 

 

 


Hi @JanD , bedankt voor je uitleg en advies. Ik ga ermee aan de slag. 👍


Hallo @Jeroen_v_H graag gedaan en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Hoi @Jeroen_v_H, ik zie dan @JanD je flink op weg heeft geholpen. Ben je eruit gekomen? Zo niet, kan ik nog iets voor je betekenen. 


Hoi @Bart_Z , ik moet nog gaan bellen met de kpn service desk. Daar heb ik nog even geen tijd voor gehad. Ik denk dat ik het beste de alias die niet goed werkt moet verwijderen en daarvoor in de plaats een “echt” email adres moet aanmaken. Maar dan zal mijn ‘alias adres’ wat niet goed werkt ,zoals @JanD aangeeft , wel vroegtijdig vrij gegeven moeten worden. 


Als je gaat bellen, dan kan mijn collega die meteen vrij maken en verder mee aan de slag. 

Ik kan hem ook vrijmaken. Wil je hem dan aan jouw profiel toevoegen? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 

Op onze website lees je vervolgens hoe je een e-mailadres kan aanmaken


@Bart_Z dank je wel voor reactie en aanbod. Vrijdag ben ik vrij en ga ik even rust ervoor gaan zitten. Ik ga dan even bellen. Vind ik handiger om toch even iemand aan de lijn te hebben. 
ík lat je hier wel even de , hopelijk goede, afloop weten. Groeten Jeroen 


Dat is helemaal prima. :)


@Bart_Z op miraculeuze wijze kan na 1 ½ week  ik weer e-mail ontvangen op mijn adres. Zonder dat ik zelf iets gewijzigd heb. . Wellicht dat er op de achtergrond iets door KPN gedaan is 😀. Ik ben in ieder geval blij dat het weer werkt. Ben wel benieuwd wat er  is was  

@JanD 


Ik kan het zo niet verklaren, maar ik ben blij dat het weer werkt. Bedankt voor het melden. Fijne avond.