Skip to main content

Vandaag, 16 november 2020, valt mij op dat ik sommige aan mij verstuurde mails wel en sommige niet ontvang. 

Iemand heeft mij een mail gestuurd en mij daarna gebeld. Ik had de mail echter niet ontvangen (ook niet in een spambox). 

Even later heb ik mijzelf (naar mijn @planet.nl adres) vanaf een ander (werk)adres twee e-mails gestuurd. Die kwamen niet aan. Vanuit de ‘verzonden e-mails’ box, heb ik deze vervolgens nogmaals verstuurd naar mezelf. Toen kwamen die mails ineens wel aan. 

Ik weet dus niet hoeveel of welke mails wel aankomen en welke niet. Is er sprake van een storing? Of weet iemand een oplossing?

Ik heb eerder een vergelijkbaar probleem gehad, maar toen ging het om een spontaan door KPN geblokkeerde afzender (wat ook al erg vreemd was). Daarvan kan nu geen sprake zijn, omdat meermaals versturen vanaf hetzelfde adres dus de ene keer wel en de andere keer niet lukt. 

 

Dat is een interessante uitdaging. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Wat betreft die naar jezelf verstuurde mails, zijn de mails die wel zijn aangekomen als reply gestuurd of als nieuwe mail?


Dag Bram,

Het was inderdaad een vreemde ervaring. Inmiddels zijn drie ‘vermiste’ mailtjes alsnog aangekomen (ruim 6 uur na het versturen daarvan). Het probleem is in zoverre opgelost. De eigen mailtjes had ik nogmaals verstuurd met de optie ‘doorsturen’ vanuit mijn map verzonden items. Die kwamen direct aan. De oorspronkelijk verstuurde mails dus pas 6 uur later. 

Ik ga ervan uit dat ik dus uiteindelijk geen mails gemist heb. Maar het blijft vreemd. Ik houd het in de gaten en als het nog eens voorkomt, trek ik aan de bel. Excuses dat ik niet zelf eerder heb gemeld dat het probleem verholpen leek.

Vr Gr. Jan


Dat geeft helemaal niet. Ben juist blij dat de dingen werken. Het lijkt me nu ook niet nuttig, als het om een incident gaat, een onderzoek te starten. Wel is het verstandig dat als het probleem terug komt dat je naar dit topic verwijst in je nieuwe vraag zodat we weten dat het al vaker is voorgekomen. Ik zal het topic sluiten.