Skip to main content

Ook ik ontvang de laatste tijd SMS-jes met de mededeling dat derden toegang hebben tot mijn e-mailaccount en dat KPN mijn e-mailaccount uit voorzorg geblokkeerd heeft. Echter ik kan dan ook geen e-mailberichten meer ontvangen en/of verzenden. Ik ga er dan ook vanuit dat het SMS-je niet vals is.

Na onfatsoenlijk te woord te zijn gestaan door de KPN Klantenservice en ook geen antwoord op mijn vraag gekregen te hebben ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe KPN weet dat derden toegang hebben tot mijn e-mailaccount. Mijn wachtwoord voldoet aan de eisen van een sterk wachtwoord. Ik gebruik een mix van hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens. 

Ook wil ik heel graag weten wat ik er aan kan doen. Dit is nu de tweede keer in korte tijd (< 2 weken) dat ik het wachtwoord moet wijzigen. Recentelijk moest ik mijn modem resetten - op advies van de KPN Klantenservice - en toen is dit alles begonnen.

Wie kan mij inzicht geven in dit probleem? Alvast bedankt.

admin: reactie afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

@Vraagje. 

Gebeurt dit elke keer als je dat modem gereset hebt ? Dan kan het zijn dat dat modem een nieuw IP adres krijgt en dat wordt dat gezien dat “derden toegang hebben gehad” tot jouw emailaccount.

Zijn er misschien meer gebruikers die ook via dat modem (wifi ??) email ophalen / lezen ?


@Willy22 

Het gebeurd na het resetten. Er zijn meerdere gebruikers die e-mail ophalen en/of lezen. Deze maken echter gebruik van een alias. Ik heb ook zitten bedenken dat het aan mijn VPN kan liggen. Ik verblijf voor mijn werk regelmatig in het buitenland en gebruik dan een VPN. De VPN-server geeft mij uiteraard een ander IP-adres. Wellicht is dat het euvel. 


 

Gebeurt dit elke keer als je dat modem gereset hebt ? Dan kan het zijn dat dat modem een nieuw IP adres krijgt ...

Bij kpn krijg je geen nieuw IP adres bij het resetten van de Experia/KPN Box, de policy van kpn is om een IP adres alleen te wijzigen bij een verhuizing en/of wisseling van techniek (VDSL/AON/PON).


Hallo @Vraagje.! Welkom hier en bedankt voor je bericht. Zonde dat je een vervelend gesprek hebt gehad met mijn collega, excuses daarvoor. Begrijp ik goed dat mijn collega niet kon achterhalen wat er aan de hand is/was? Ik herken deze melding niet meteen. @Raymondt weet jij misschien hoe de vork in de steel zit? :slight_smile:


Hoi @Vraagje. ,

Een van de dingen waardoor vermoed kan worden dat een e-mailaccount gehackt is, is als er binnen zeer korte tijd succesvol ingelogd wordt vanuit meerdere landen. Als je een VPN gebruikt die dat gedrag nabootst, dan kan dat hetzelfde gevolg hebben. Het is dan slim om te kijken of je de VPN zo in kunt (laten) stellen dat hij slechts ip-adressen uit 1 specifiek land gebruikt (en dan nog eens bij voorkeur uit Nederland).


@Raymondt Bedankt voor de reactie. Ik ben ook bang dat mijn VPN de blokkade veroorzaakt heeft. Ik heb mijn VPN zo ingesteld dat hij altijd de snelste server gebruikt. Recentelijk ben ik reizende geweest en heb daarom verschillende servers in verschillende landen gebruikt voor mijn VPN. Ik zal eens kijken of het bij een volgende reis anders gaat als ik de VPN zo instel dat hij altijd via een server in Nederland loopt .

 


@Lisa bedankt voor je reactie. Bedankt van de excuses. Soms gebeurd dat, maar 999 van de 1000 keer wordt je prima geholpen door de klantenservice van KPN.