Skip to main content

Vanaf 9.30 hedenochtend wordt ik bestookt met inkomende berichten zonder afzender/geen onderwerp. Dit is in de omgeving van Webmail en in de IMAP omgeving van outlook macbook.

Het gekke is dat outlook op mijn W10 PC deze berichten niet toont.

Dit is knap irritant

Dit is toch een job voor de KPN -Spam/virus scanner?

Vanaf 9.30 hedenochtend wordt ik bestookt met inkomende berichten zonder afzender/geen onderwerp. Dit is in de omgeving van Webmail en in de IMAP omgeving van outlook macbook.

Het gekke is dat outlook op mijn W10 PC deze berichten niet toont.

Dit is knap irritant

Dit is toch een job voor de KPN -Spam/virus scanner?

Het beste kun je deze binnen de web-mail bestempelen als SPAM

 


Hallo @Rick B 

Staan deze berichten soms al in de Spam map? Dan heeft het spamfilter ze daar in gezet.
Hoe staat outlook op jouw W10 PC ingesteld? Waarschijnlijk met POP instelling, waardoor je daar de Spam map niet ziet. Via Webmail en de IMAP instelling op de macbook zie je die map wel.


Goedemorgen

W10-pc/outlook: Geen berichten in de Spam/in de INBOX. Heb wel deze berichten als zijnde span gemarkeerd, een aantal verwijderd en verwijderde berichten leeg gemaakt. 

Macbook/outlook: Berichten in de INBOX. Heb afzender een aantal keren als spam gemarkeerd. 2 berichten (9.35 en 10.17 uur) zijn in de spam map geplaatst. Laatste bericht in INBOX is van 10.13 uur en dus daarna niets meer. 

KPN webmail: Aantal keren dit bericht in spam geplaatst. 2 berichten t.w. 9.35 en 10.17 uur zijn in Spam-map geplaatst.  Echter tussen 9.35 en 10.17 zijn 5 berichten wel in de INBOX gekomen. 

Beetje lastig om nu te concluderen dat e.e.a. nu stabiel is. 

 


Hallo @Rick B je kunt het beste alléén in de webmail de foute mail als spam markeren, dan is het in je overige mailprogramma's meteen weg. Want de webmail van KPN is de basis waar je eigen mailprogramma's de mail ook vandaan halen.

 


Ok Jan, Zal ik doen Merci


Hi @Rick B, goed om te zien dat je hier al zo goed op weg geholpen bent!

Mocht je nog verder willen lezen over spam, lees dan eens onderstaand artikel door: