Skip to main content

Ik zou heel graag het spamfilter uitzettenĀ 


*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik zou heel graag het spamfilter uitzettenĀ 

Dat kan niet.

Ā 


Hallo @lars-wxs, je kunt het Spamfilter niet uitzetten. Zoals op de pagina van de KPNĀ website te lezen valt, kun je wel helpen het te verbeteren.Ā 


Weet iemand hoe ik inzicht krijg in het KPN spamfilter, of op zijn minst hoe je daar wijzigingen in kan laten doorvoeren. Ik weet nu 100% zeker dat het te agressief is tegen mail vanuit buitenland met een bijlage (invoice). Heb nu 3 verschillende hotelketens gevraagd de rekening op te sturen via de email en geen van allen wordt ontvangen, ook niet in spam-box. Heeeeeeeel irritant !!!!! Nu moet je telkens opnieuw contact met de receptie leggen en vragen de invoice buiten hun administratiesysteem om te versturen.


HoiĀ @Tom1960Ā , je kan contact opnemen met KPN Abuse. Die afdeling kanĀ dit onderzoeken.
Ze zijn bereikbaar via abuse@kpn.comĀ . Stuur ze een mail met alle relevante informatie.


Weet iemand hoe ik inzicht krijg in het KPN spamfilter, of op zijn minst hoe je daar wijzigingen in kan laten doorvoeren.Ā 

Dat is gewoon onmogelijk. Er is op geen enkele wijze invloed uit te oefenen op het spamfilter.Ā 

Afgezien van mail uit of in de spam map te verplaatsen.Ā 


Van de 84 mails in mijn spam folder zijn er 4 spam.
Mails van bedrijven als Transavia, Ziggo, Budgetenergie, Autoweek, Nespresso, Pensioenfondsen etc blijft gewoon in de SPAM filter belanden.

Beste KPN, bouw of een goed lerend spam filter of geef ons de mogelijkheid om dit uit te zetten.


Transavia, Ziggo, Budgetenergie, Autoweek, Nespresso, PensioenfondsenĀ 

Allemaal mail die ik meteen naar spam zou verplaatsen...


@Fred99Ā : de klacht die ik schreef is nog veel erger, er zijn mails die niet eens in je spambox terecht komen maar door KPN-abuse filter direct verwijderd worden. Kwamen ze maar in je spam-box. Ik ben een dossier aan het opbouwen van welke emails KPN zoek maakt, het zijn voornamelijk ā€œinvoicesā€ van hotelketens (die zijn gewoon terecht, is gewoon de elektronische factuur) maar waarschijnlijk ook opdrachtverzoeken en opdrachten. Wordt een kwalijke zaak voor KPNā€¦..


... maar waarschijnlijk ook opdrachtverzoeken en opdrachten.Ā 

Dat klinkt als zakelijk. Kunt u dan niet beter een eigen domeinnaam nemen? Daarbij dus eigen email. Dan heeft u dus niets meer te maken met het spamfilter van KPN.

En een zakelijk abonnement bij KPN?


Transavia, Ziggo, Budgetenergie, Autoweek, Nespresso, PensioenfondsenĀ 

Allemaal mail die ik meteen naar spam zou verplaatsen...

Hallo @Nick83Ā en @Fred99Ā dat is de verkeerde benadering, alle bekende websites hebben de mogelijkheid je uit te schrijven voor nieuwsbrieven etc. Sommige waarvan je nieuwsbrieven krijgt, zoals je pensioenfonds, zou ik aanhouden en een positief handje geven, daar leert het filter van en mettertijd komt de betreffende mail gewoon in de inbox terecht.

Eventueel kun je in de rubriek beveiliging een whitelist aanmaken van verzenders die altijd te vertrouwen zijn.


(ā€¦.)
Eventueel kun je in de rubriek beveiliging een whitelist aanmaken van verzenders die altijd te vertrouwen zijn.

Dat is geen whitelist voor het spamfilter. Met die optieĀ geef je in webmail alleen aan, dat je de verzender vertrouwt en bij hun mails het vooraf laden van externe afbeeldingen toestaat.


(ā€¦.)
Eventueel kun je in de rubriek beveiliging een whitelist aanmaken van verzenders die altijd te vertrouwen zijn.

Dat is geen whitelist voor het spamfilter. Met die optieĀ geef je in webmail alleen aan, dat je de verzender vertrouwt en bij hun mails het vooraf laden van externe afbeeldingen toestaat.

OkĆ©,weer wat geleerd @RBxxĀ 


Succes,ik vecht al weken met het samfilter van kpn,om een of andere reden staat mijn mailadres daar,ik verstuur geen spam trouwens,kan ondertussen niet eens een mail naar mijn eigen mailadres sturen,behalve als de inhoud hun bevalt,vermoed dat de enige oplossing voor mij word om naar een andere provider over te stappen


@trampelĀ 

Gebruik je soms een VPN ? Dat is een goed recept om het KPN spamfilter te laten ingrijpen.

Stuur een email naar abuse@kpn.comĀ en leg de situatie uit en stuur 1 of meer bijlages waarmee problemen zijn of niet overkwamen. Vraag ookĀ om jouw ā€œreputatieā€ te laten resetten.


Nee,ik gebruik geen vpn,en ik ben al 2 weken aan het mailen met knp abuse

Elke keer weer zou het opgelost zijn,dan kan ik wel naar de ene mailen,maar weer niet naar de ander,nu dus niet naar mijn eigen mail adres,ondertussen zakt de moed me in de schoenen,enige wat ik weet is dat het volgens hun,hun spamfilter is,en dat het opgelost zouĀ zijn,voor de zoveelste keer


... ,behalve als de inhoud hun bevalt, ...

Welke inhoud bevalt "hun" dan niet?


Als ik een link van een site doorstuur blijkt nu weer,doe dat bijna nooit,maar gisteren dus wel voor een keer

Van een site waar ik al jaren koop,ik was dus de verzender naar mijn man zijn mail,krijg nu een vies gevoel in mijn mond,lezen ze mails?

Ā 

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben de onderstaande informatie opgevraagd bij onze anti-spam leverancier:

Feedback Volume Low
% Of Reports Were Complaints 100%
% Of Reports Were Spam Traps 0%
Domein: smok-it<dot>com

Het filter werd getriggerd omdat er domeinnamen gebruikt worden in uw bericht welke massaal als verdacht/spam werden aangemeld.

De markering is inmiddels ongedaan gemaakt maar de verzender van de berichten zal de huidige lijst met ontvangers eens kritisch tegen het licht moeten houden om een nieuwe markering te voorkomen.

Een alternatieve oplossing is om de domeinnaam uit uw berichten te verwijderen.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd


@trampelĀ 

Hier speelt waarschijnlijk ook nog een ander probleem. Als mensen niet meer een nieuwsbrief willen ontvangen schrijven ze zich nog te vaak niet uit voor deze nieuwsbrief maar wordt deze nieuwsbrief door deze mensen aangemeld als spam. Als voldoende mensen dit doen wordt deze afzender automatisch als spam aangemerkt met alle gevolgen van dien.

Ik persoonlijk, ben van mening dat ook de afzender zijn verzendlijst eens kritisch ā€œtegen het licht houden". Maar helaas heeftĀ het beheer van eenĀ emaillijst vaak een lage prioriteit.


krijg nu een vies gevoel in mijn mond,lezen ze mails?

De spamfilter zal zeer zeker ook de inhoud van de mail betrekken bij het filteren van spam.

Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jouw mail ā€œgelezenā€ wordt.


Dit gaat dus niet om een mail lijst,maar een mail van mij met een link in naar die online winkel

Tja,niet gelezen?

Sorry,ik krijg toch mijn twijfels,ik snap natuurlijk dat er niemand zit mijn mails te lezen

Maar hoe zit het met de privacy als dit kan???

Ik was dus de verzender,en niet die shop

Ā 


Maar hoe zit het met de privacy als dit kan???

KPN zal zich vast houden aan haar privacy statement.


Ik hoop het


Is echt hun laatste kans,anders vinden ze zich morgen terug op openbare sites

Ik kan wel hun ondertussen mailen,maar in de avonduren mijn eigen man nog altijd niet,overdag wel

En er zitten geen links van sites in of niks

Ondertussen ben ik al weken bezig,sorry,maar ik heb 30 jaar een eigen bedrijf gehad,als ik zo met mijn klanten zou zijn om gegaan,had ik dat echt niet gehaald


Dat probleen lijkt nu opgelost,ofwel verschoven

Nu blijft er mail achter die via de webmail de spam invliegt

Niks raars,mail van huisart,nota apotheek

En ik ben al ouder,moet steeds iemand erbij halen,dit kan toch niet?

Ā 


En daar ben ik weer,nog altijd het zelfde probleem,niemand wil helpen bij kpn


Reageer