Skip to main content

Goedendag,

Ik wil graag dezelfde mappenstructuur tussen mijn locale Outlook programma en de KPN webmail.

Nu ik vrijwel alles hetzelfde heb, is het wel ongewenst zo dat veel mappen in de webmail “schuin” gedrukt zijn. Dit betekent een beperking, want je kunt ze niet verwijderen of de naam wijzigen.

Hoe kan ik deze “schuin” gedrukte mappen benaderen in de webmail of in elk geval niet meer cursief zie?

 

Outlook account is als IMAP ingesteld i.p.v. POP3.

 

Met vriendelijke groet,

Gino

In de instellingen van outlook kun je de namen aanpassen voor bijvoorbeeld send//verzonden, spam//junk, archief etc.

in webmail kun je alleen mappen uitzetten, instellingen, webmail, imap abonnementen.


Hartelijk dank voor uw (re)actie!

Ik lees wat u schrijft, maar kan ik bewerkstelligen wat ik wil?

In de KPN webmail kan ik ook nieuwe mappen aanmaken en wijzigen van naam, meer acties dan u schrijft.

(Dat zijn dan ook de niet cursief getoonde mappen, cursief getoond kan ik niet wijzigen)


Klopt, en je kan ook bericht regels aanmaken om e-mails in bepaalde mappen te zetten. Bijv. Eneco naar Energie.

Verder is IMAP een goede keuze! Mails wil je inderdaad synchroon houden, en niet gekopieerd. 

Wel loont het om af en toe een lokale backup te maken.


Hartelijk dank voor uw (re)actie!

Ok, maar dan nu naar de oorspronkelijke vraag: “hoe kan ik de cursief getoonde mappen wijzigen, ik wil geen cursief getoonde mappen hebben in de KPN webmail?".

 


Ik heb in mijn KPN webmail als test ook enkele mappen aangemaakt. En ik zie ze zoals het hoort in mijn e-mail programma's verschijnen, maar ik zie ze niet cursief? Ik snap niet wat je bedoelt?

Maar als je IMAP gebruikt, wil je de mails toch juist synchroon hebben? Met andere woorden:
Je verwijdert een mail op je webmail, en hij verdwijnt ook vanzelf op je smartphone, en je computer. En andersom natuurlijk ook: Verwijder je hem vanaf de computer of je smartphone, dan is hij ook weg uit de KPN webmail.

En dat geldt ook voor de mappen die aanmaakt. Die zie je dan ook overal op je apparaten verschijnen.
 


@Curiousity 

Kun je hier een screenshotje plaatsen van die cursieve namen ?


Klopt nieuwe mappen vanuit Outlook of via KPN webmail zijn niet cursief getoond. Alleen ik had na overstap van Xs4all.nl naar KPN al deze situatie van cursief getoonde mappen. Volgens mij zodra ze leeg zijn kan ik ze wel verwijderen, dan maak ik ze vanuit Outlook opnieuw aan.


Ik weet wel dat de webmail een poosje geleden gemigreerd is naar een ander systeem. Vermoedelijk zijn de oude daarom dus cursief gedrukt?


Wederom bedankt voor jullie reacties!

 

De cursief getoonde mappen zijn alleen op de KPN webmail te zien. In Outlook zijn ze allemaal normaal getoond.

Ik zal zo een screenshot maken:

Zoals jullie zien zijn de mappen “(00) HOME MAKEOVER” en “(00) Leveranciers cursief getoond in KPN webmail” en (00) Verhuizen of verbouwen!" is normaal getoond in KPN webmail. Waarom?

 

Admin: screenshot bewerkt om privé gegevens te verbergen


Misschien omdat die subfolders hebben?


@Curiousity

Het enige patroon dat ik kan ontdekken is dat de mappen met de namen in cursieve letters archiefmappen zijn met 1 of meer submappen.


@Curiousity , het lijkt mij verstandig om uw mailadres uit uw screendump de verwijderen. U heb daar vanaf nu nog een half uur voor. 

Update: Is al weg zie ik! Zie de toevoeging van de Admin.


@Berrie, help me even want ik weet niet wat je bedoelt. Waarom en hoe doe ik dat?

 


@Willie22, De hoofdmap heb ik deels archief genoemd, maar de folders zitten niet in het archief.


@Berrie, help me even want ik weet niet wat je bedoelt. Waarom en hoe doe ik dat?

 

@Curiousity Je mailadres was zichtbaar, de Administrator (Admin)  heeft dit al gecorrigeerd.   


@Berrie_Kaas & @Admin, bedankt voor jullie oplettendheid!


@EAZ1964, bedankt voor het meedenken, maar dat is het niet, want ik heb ook submappen onder een hoofdmap die wel normaal wordt getoond in KPN webmail.


@Curiousity 

De software van de KPN webmail heeft nog meerdere storende foutjes (bugs). Ik persoonlijk heb daar (veel) ervaring mee. En deze bug kan daar één van zijn. Ik zou proberen om een paar nieuwe mappen aan te maken, de email daarnaar toe te verplaatsen en dan proberen om de oude mappen te verwijderen. Als het verwijderen vandaag niet lukt, misschien lukt het verwijderen dan volgende week.

Zolang je de oude mappen gewoon kunt gebruiken (bijv. emails verwijderen of emails aan toevoegen) zou ik mij niet al te grote zorgen maken. Misschien verdwijnen deze schuine letters gewoon na een tijdje.


@Willy22 - bedankt voor je suggestie, ik ga dat ook langzamerhand doen.


@Curiousity

Ik was wat aan het rommelen met de webmail in het verleden en toen deed de webmail een aantal dingen waar ik niet om gevraagd had. Maar na één of twee dagen was de situatie weer terug naar de normale situatie en werkte alles weer als normaal. M.a.w. de gebruikersinterface had waarschijnlijk “moeite” om alle veranderingen direct te laten zien.


@Willy22 - ja dat zou ook kunnen, echter deze situatie bestaat al enkele maanden. Aks ik mij verveel zal ik ze opnieuw aanmaken en de oude weggooien. Bedankt voor je reactie!


Hoi! Ik heb er niet direct een verklaring voor maar de cursief gedrukte mappen maar ik heb hier wel eerder een topic over gezien:


@Thomas - Ja ok bedankt voor deze link.


@Curiousity 

Nog een laaste reactie:

Verwijder eens alle Cookies van de KPN van jouw computer/laptop. M.b.v. een programma bijv. Piriform's CCleaner.


@Willy22 - ja ok, dat is een lange tijd dat ik die gebruikt had.