Skip to main content
Vraag

Ik wil graag een bepaalde soort berichten/mailadres blokkeren op mijn Freeler webmail

• March 29, 2025
  • 7 reacties
  • 52 keer bekeken

hoekstravanrooijen
Nieuwkomer

Ik heb een freeler email account en nu zit er in alle mail die ik doorstuur een email adres wat ik wil blokkeren, maar alle opties die ik tot nu toe heb geprobeerd, werken niet, zoals afzender blokkeren (want het is geen afzender), filter regel, etc.

Het gaat om een dergelijk bericht/afzender:

Admin: privégegevens verborgen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• March 29, 2025

Hallo ​@hoekstravanrooijen 

Met doorsturen bedoel je dat je mails handmatig doorstuurt?

Je stuurt het zelf niet door naar dat e-mailadres?

Dan heeft 1 van jouw geadresseerden naar wie jij het doorstuurt een automatische forward aanstaan.
Als dat mislukt krijgt niet die maar de oorspronkelijke verzender (jij dus) de Delivery failed melding.

Als de naam in het e-mailadres je niets zegt en in de rest van melding staat het andere e-mailadres ook niet dan zou je per e-mailadres aan wie je doorstuurt een mail met uniek onderwerp moeten sturen, dan kom je er vanzelf achter wie het is.

hoekstravanrooijen
Nieuwkomer

Helaas werkt dat ook niet. We willen gewoon dit email adres blokkeren, maar op een of andere manier lukt dat ons niet.

Als er nog andere tips zijn, heel graag

• March 29, 2025

Wat bedoel je met “Helaas werkt dat ook niet”, wat werkt er niet?

Je geeft verder geen antwoord op de vragen maar als het is zoals ik beschreef dan kan jij niets blokkeren.
Degene die automatisch zijn mail doorstuurt naar die volle mailbox zal actie moeten ondernemen door de forward te verwijderen of de mailbox op te schonen.

hoekstravanrooijen
Nieuwkomer

Bij het e-mail adres waar dit vandaan komt, hebben we ook al dat desbetreffende email adres geblokkeerd 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik snap ook niet direct wat het probleem is ​@hoekstravanrooijen. Uit de melding maak ik op dat de mailbox van de partij aan wie je de e-mail probeert te versturen vol is. Is het dan geen optie om de ontvanger (tijdelijk) uit de verzendlijst te halen? Je kan diegene dan via een andere weg (social media, telefonisch) een berichtje sturen dat de mailbox vol zit.

hoekstravanrooijen
Nieuwkomer

Beste Remco, dank voor je bericht. Het hele probleem is dat wij dit email adres niet kennen en niet in onze verzendlijsten hebben staan. Wij kunnen deze er dus ook niet uithalen.

groeten Tessa

• April 1, 2025

Het staat natuur wel degelijk tussen de geadresseerde zoals ​@GeSp schrijft. Maar als jij het niet voor elkaar krijgt om het eruit te halen, dan is er een simpele oplossing: niet doorsturen, maar gewoon een nieuwe email aanmaken en sturen naar de adressen die jij wilt met de informatie erin die wilt.