Skip to main content
Antwoord

Ik wil mijn e-mail alias MET inhoud verhuizen naar mijn nieuwe KPN e-mail adres

• October 6, 2025
  • 2 reacties
  • 65 keer bekeken

Momenteel is er een e-mail alias gekoppeld aan een KPN e-mail adres. Dit KPN e-mail adres moet worden vervangen door een nieuw KPN mail adres (met andere naam). Aan dit nieuwe KPN e-mail adres moet de eerder genoemde alias e-mail adres MET inhoud gekoppeld worden. Hiervoor telefonisch contact gezocht met KPN, echter deze KPN medewerker kon mij niet helpen om de gehele inhoud van het alias e-mail over te zetten. Zijn advies was deze vraag in de Topic te stellen. Wie kan mij hierbij helpen?

Beste antwoord door WMG-N

@RM555 

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wil. Je hebt een emailadres als een alias aan een emailaccount "hangen” ? En dat alias moet naar een nieuw emailacount worden verhuisd ? Dit kan wel gedaan worden maar niet op de manier zoals jij dat wil.

1)) Maak een nieuw extra emailaccount aan in "Mijn KPN”. Dit kan alleen nog maar met “xxxx@kpnmail.nl".

2)) Bel met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) en vraag aan hen of zij het alias willen verplaatsen naar het nieuwe email-account. Daarna komt alle email voor dat ene email-alias binnen op het nieuwe email-account. Wat de KPN niet kan doen is ook alle bijbehorende email verplaatsen. Dat moet je zelf doen.

3)) Maak daarna een nieuw extra emailaccount aan (emailprogramma) dat met IMAP werkt en dat naar dat alias wijst.

4)) Verplaats met jouw emailprogramma de email gericht aan dat ene alias naar het nieuwe account op de KPN emailserver. Gewoon per map de juiste emails selecteren en kopieren/verplaatsen naar de juiste map onder het nieuwe IMAP account. Het programma ziet dat de nieuwe map een IMAP map is en gaat dan die emails terug op de (KPN) emailserver zetten. dit kan een lange tijd duren als je VEEL emails moet verplaatsen.

Probeer deze procedure eerst eens uit met 1 of meerdere groepen van elk bijv. 5 of 10 emails om dit te testen of het goed lukt.

Als alles goed gelukt is moet je een beslissing nemen of je dat extra IMAP account wel of niet wil behouden. De email staat immers op de (KNP) emailservers.

Indien gewenst kan ik deze procedure uitgebreider uitleggen.

2 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 6, 2025

@RM555 

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wil. Je hebt een emailadres als een alias aan een emailaccount "hangen” ? En dat alias moet naar een nieuw emailacount worden verhuisd ? Dit kan wel gedaan worden maar niet op de manier zoals jij dat wil.

1)) Maak een nieuw extra emailaccount aan in "Mijn KPN”. Dit kan alleen nog maar met “xxxx@kpnmail.nl".

2)) Bel met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) en vraag aan hen of zij het alias willen verplaatsen naar het nieuwe email-account. Daarna komt alle email voor dat ene email-alias binnen op het nieuwe email-account. Wat de KPN niet kan doen is ook alle bijbehorende email verplaatsen. Dat moet je zelf doen.

3)) Maak daarna een nieuw extra emailaccount aan (emailprogramma) dat met IMAP werkt en dat naar dat alias wijst.

4)) Verplaats met jouw emailprogramma de email gericht aan dat ene alias naar het nieuwe account op de KPN emailserver. Gewoon per map de juiste emails selecteren en kopieren/verplaatsen naar de juiste map onder het nieuwe IMAP account. Het programma ziet dat de nieuwe map een IMAP map is en gaat dan die emails terug op de (KPN) emailserver zetten. dit kan een lange tijd duren als je VEEL emails moet verplaatsen.

Probeer deze procedure eerst eens uit met 1 of meerdere groepen van elk bijv. 5 of 10 emails om dit te testen of het goed lukt.

Als alles goed gelukt is moet je een beslissing nemen of je dat extra IMAP account wel of niet wil behouden. De email staat immers op de (KNP) emailservers.

Indien gewenst kan ik deze procedure uitgebreider uitleggen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@RM555. Welkom op de community! Ik begrijp dat je het e-mailadres wilt wijzigen en daarbij ook de inhoud van het huidige alias wilt meenemen naar het nieuwe KPN e-mailadres. Het is helaas niet mogelijk om de inhoud van een aliasadres (zoals e-mails of mappen) rechtstreeks over te zetten naar een nieuw hoofdadres.

Wat je wel kunt doen, is de berichten uit het alias handmatig kopiëren of verplaatsen binnen je mailprogramma. Zo behoud je al je oude e-mails.

Ik zie dat ​@WMG-N hierboven alle stappen al heeft uitgelegd, waarvoor dank! Is het inmiddels al gelukt?