Skip to main content

ik wil op een ipad de mailmvan tiscali ophalen. ging later over naar telfort en die weer naar KPN. lastig waar en/of je dan tiscali.nl invult of telfort.nl ook betreft het mailadres een alias voor de echte dus als iemdna in detail de instructies heeft, zou dat mooi zijn

@telfort-kpn 

Dit verhaal is verre van duidelijk. Maar ik doe een poging om de vraag te beantwoorden.

Bij de overzetting naar KPN kreeg je een (nieuw) xxxx@kpnmail.nl account en daar werden jouw bestaande emailadressen als aliasen aangehangen.

Kijk eens of je het antwoord hier kunt vinden:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple


Hallo @Willy22 , dat klopt niet, bij de overgang van TFT naar KPN werd je hoofdaccount van TFT je hoofdaccount bij KPN. Als je dan een @kpnmail.nl adres aanmaakte, werd dat een alias van het TFT adres, althans zo is het bij mij gegaan bij de automatische overgang van TFT naar KPN, dus bij alle andere klanten van TFT ook denk ik.

 


Hallo @Willy22 , dat klopt niet, bij de overgang van TFT naar KPN werd je hoofdaccount van TFT je hoofdaccount bij KPN. Als je dan een @kpnmail.nl adres aanmaakte, werd dat een alias van het TFT adres, althans zo is het bij mij gegaan bij de automatische overgang van TFT naar KPN, dus bij alle andere klanten van TFT ook denk ik.

@JanD

Precies, het Telfort email adres werd het hoofd account en daaronder staat het Tiscali email adres als alias.
Je kon toen ook nog extra Telfort hoofd mail accounts aanmaken, maar niet zelf de naam kiezen dacht ik.

 

@telfort-kpn

Je kan gewoon het Tiscali email adres gebruiken bij de instellingen van je mail programma, het maakt voor toegang tot een mailbox niet uit of met het hoofd mail adres inlogt of met een alias, bij beide gebruik je het wachtwoord van het hoofd account van die mailbox.

 


al met al ben ik nog niet verder want op mijn oude ipad air 1 zie ik dat tiscali een pop account gebruikt maar als ik online kijk naar de instrcutie zie ik alleen die  van telfort met imap.

 

dus mijn vraag blijft nog naar instructie voor tiscali op ipad 10th generation 2022.

 


Hallo @telfort-kpn 

 

Dan kan je deze instructies gebruiken die daar ook staan: E-mail - KPN/ Planet/ HetNet (Pop) - Handmatig Instellen

De instructies zijn hetzelfde, alleen gebruik je dan je Tiscali emailadres en wachtwoord.

 

Het is trouwens wel veel handiger om IMAP te gebruiken, dan kan je ook in webmail al je mailtjes lezen, ook degene die je verzonden hebt via de iPad.