Skip to main content
Vraag

Ik zie geen afbeeldingen in de e-mails afkomstig van KPN

• March 14, 2026
  • 6 reacties
  • 48 keer bekeken

Loosoft
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik zie in mijn e-mails die ik van KPN ontvang op mijn tablet en telefoon, dat er regelmatig plaatjes ontbreken. De links onder deze plaatjes werken wel.

Afbeeldingen weergeven staat aan 8n de instellingen.

Iemand enig idee?

6 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

@Loosoft 

Welk Operating System gebruik je en welke versie(s) ? Hoelang gebeurt dit al ?

Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 15, 2026

Afhankelijk van de instellingen van de e-mail client kan het zijn dat “externe inhoud” geblokkeerd is. De plaatjes staan dan op een webserver. Als aan de link naar de webserver een ID is toegevoegd weet de afzender dat je die mail gelezen hebt, en dat je dus doelwit kunt zijn voor meer marketing e-mails. 

Meestal komt dan de vraag of je externe inhoud wilt downloaden,  maar het kan ook een vaste instelling zijn. Het voorbeeld hieronder komt uit de thunderbird e-mail client, er zijn bij de forum melding dus drie servers die externe inhoud leveren, en je kunt kiezen wat je ermee wilt. 

Screenshot Thunderbird forum notificatie e-mail

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Loosoft, dat is raar inderdaad. Met de afbeeldingen zichtbaar is de mail fijner te lezen natuurlijk! Heb je de tips van WGM en hmmsjan al kunnen proberen? Krijg je daarmee wel afbeeldingen te zien?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 17, 2026

Ik zelf heb nog Internet Exporer én Edge geïnstalleerd op mijn laptop. In mijn emailprogramma kan ik kiezen tussen de zogenaamde “rendering engines” van beide browsers. Of ik wel of niet plaatjes te zien krijg hangt af van welke “rendering engine” ik kies. Vandaar mijn antwoord.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 17, 2026

Ik zelf heb nog Internet Exporer én Edge geïnstalleerd op mijn laptop. In mijn emailprogramma kan ik kiezen tussen de zogenaamde “rendering engines” van beide browsers. Of ik wel of niet plaatjes te zien krijg hangt af van welke “rendering engine” ik kies. Vandaar mijn antwoord.

Ter verduidelijking: Ik heb Internet Exporer, Edge en Chrome op mijn laptop geïnstalleerd en mijn emailprogramma geeft mij de keuze welke “rendering engine” van deze 3 browsers ik wil gebruiken.

Het kan zijn dat je nog een verouderd OS (Operating system) en/of emailprogramma gebruikt dat niet overweg kan met de opmaak van een email (dat gemaakt is met een nieuwer OS). In dat geval kan een update van het gebruikte OS en emailprogramma uitkomst bieden. Uiteraard op voorwaarde dat de fabrikant van jouw apparaat, jouw apparaat nog ondersteunt en nog een update beschikbaar stelt/heeft.

Gebeurt dit alleen bij emails van de KPN ? Of ook bij emails van andere afzenders ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2026

Beste ​@Loosoft zie je ook geen afbeeldingen in de mail als je de mail opent via de KPN webmail?