Skip to main content

Momenteel gebruik ik kpnplanet.nl als mailadres. Ik werk inmiddels echter op verschillende apparaten, waardoor een imap-account handiger lijkt. Kan ik Imap instellen op kpnplanet.nl of moet ik dan kpnmail.nl gebruiken ? (hetgeen betekent dat ik dan veel adreswijzigingen moet doorgeven)

Hallo @p.slot 

Voor alle KPN e-mailadressen (dus ook kpnplanet.nl) gelden de volgende serverinstellingen. Je kan dus gewoon je vertrouwde adressen blijven gebruiken.

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Kijk op deze pagina https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm voor “alles” over e-mail bij KPN


Hoi @p.slot. Ik zie dat @RBxx al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Is het gelukt om jouw @kpnplanet in te stellen met het imap-protocol? 


Hoi @p.slot. Ik zie dat @RBxx al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Is het gelukt om jouw @kpnplanet in te stellen met het imap-protocol? 

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat het gelukt is. Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Tot heden een drama. Ik wil eigenlijk mijn mailadres van mijn pop3 account behouden en als een tweede mailadres gebruiken in mijn imap account. De juffrouw van de helpdesk begreep er m.i. geen bal van. Simpel de gegevens van de imap invullen werkt niet. Het blijft aangegeven als een pop-account. Dus ik denk dat ik dat hele pop account moet l(laten) verwijderen en misschien dat het dan lukt een tweede imap account te voorzien van het mailadres van het oude pop-account, zodat de verzender er niets van merkt. 

Wil ook nog even proberen of de popmail automatisch doorgezonden kan worden naar een imap-account. 


Het is inderdaad niet mogelijk een pop account te wijzigen naar een imap account. Je zal een nieuw (tweede) account moeten aanmaken om gebruik te kunnen maken van het imap protocol. Wanneer jouw tweede account goed functioneert en de inhoud overeenkomt met het pop account kan ervoor kiezen om het pop account te verwijderen. 


Dus ik denk dat ik dat hele pop account moet l(laten) verwijderen en misschien dat het dan lukt een tweede imap account te voorzien van het mailadres van het oude pop-account, zodat de verzender er niets van merkt. 

Wil ook nog even proberen of de popmail automatisch doorgezonden kan worden naar een imap-account. 

Dat hoeft niet. Je kunt ook de instellingen van dit pop account zodanig instellen dat het pop account kan behouden naast IMAP accounts op andere apparaten. Zoek bij de instellingen naar:

En vink daarbij het bovenste hokje aan. De andere 2 geen vinkje zetten. De mail uit postvak in word dan opgehaald, maar niet verwijderd van de server. Zodat deze dan beschikbaar blijft voor andere apparaten waarop IMAP geconfigureerd staat.

 


Reageer