Hallo KPN,
(1)
in een bestaande setup met een fysieke outlook client ben ik momenteel niet in staat om mail te verzenden. Krijg de onderstaande melding:
Ga ik in de mail instellingen van mijn account kijken:
Dan lijkt het erop dat ook die functionaliteit de servers tracht te vinden maar niet kan afronden, met het volgende nietszeggende resultaat:
Aan die outlook configuratie is geen bal veranderd. Laatste mail is verstuurd op (account 1) 31 mei (account 2) 19 Juli.
imap server werkt gewoon, nieuwe mails van vandaag komen binnen. SMTP lijkt niet te benaderen te zijn.
(2)
Is dit specifiek voor mijn outlook cliënt? Nee...
Ik ben thuis, kon dus even een bluemail client testen op mijn smartphone.
Mail naar mijn vrouw gestuurd. Ook die mail blijft in de outbox van de bluemail cliënt hangen.
(3)
Online gekeken naar mijn webmail. Cliënt is gewoon benaderbaar, ziet de outboxen van de lokale clients natuurlijk niet. Hier heb ik de eigenlijke mail waar het mij om ging verstuurd. Hier werd de mail wel verstuurd.
(4)
Tenslotte nog gekeken of er serverproblemen waren met bijvoorbeeld die SMTP server. Dit was, zoals na die webmail al was te verwachten niet het geval.
Wat gaat hier fout? Is er iets veranderd aan de SMTP identiteit (poortnummer ed.) dat ik op beide clients nog moet doorvoeren?