Skip to main content

Ik probeer imap in te stellen in de apple mail app omdat die beter werkt dan outlook. Ik vul drie keer het e-mail adres in met heb bijbehorende wachtwoord (hiermee log ik ook in op webmail), maar blijf de melding krijgen dat er geen wachtwoord is ingesteld. Ik heb de kennisbank geraadpleegd, maar vind hier geen oplossing. Ik heb een iphone 13 mini met IOS 18.1.1.

En gebruik je Apple mail? ​@KeesK. 
Je kunt niet een Pop3 account zomaar veranderen in een Imap account, dan moet je het complete  POP3 account verwijderen  en dan opnieuw aanmaken als IMAP, dan moet het goed gaan.
Let op het woord COMPLEET.
Gebruik poort 993 voor inkomen mail en poort en 587 voor uitgaande mail
Vink TL/SSL aan zowel bij inkomende als uitgaande mail en gebruik ook bij uitgaande gebruikersnaam (compleet emailadres) en wachtwoord.

Lukt het niet maak dan even een schermafdruk van je instellingen zonder de naam voor @ te vermelden bij emailadressen

Dus ik moet ook op mijn computer het POP3 account verwijderen dan, dat heeft meer impact dat ik dacht. Ik liet dat nog bestaan omdat ik een backup wil hebben voor als het met de IMAP niet lukt. Moeten alle mail accounts dan over naar IMAP, dus alle aliassen of kan dit ook voor één emailadres?

Hoi ​@KeesK. 
Je kunt niet en POP3 en IMAP account met hetzelfde emailadres maken.
Verander dan even je emaildres daar tijdelijk van het pop3 adres en zet die offline, maak dan het IMAP adres aan zoals ik hierboven schrijf, werkt het dan mag je het POP3 adres wel verwijderen.
Dit kan voor één e-mailadres of meerdere, net wat je wilt

​@huistijger 

​@KeesK. 

Je kunt dus WEL een POP en een IMAP account naast elkaar hebben. Ik heb dat namelijk ook. En ook ik gebruik dat POP account als een backup voor mijn IMAP account. Dan moet je wel bij dit POP account de optie “Laat een kopie van email op de server staan" (of een optie met gelijke strekking) selecteren.

​@KeesK. 

Soms werkt dit trucje. Verijder het (IMAP) account, zet de smartphone een paar minuten uit en maak het account weer aan. Probleem opgelost ?

Reageer