Skip to main content

Ik wil op mijn nieuwe macbook Apple Mail instellen. Ik gebruik 2 e-mail accounts en wil voor beide een imap mailbox instellen.

het eerste is prima geluktĀ  en werkt.

Bij de tweede gaat het fout: ik gebruik dezelfde instellingen en dezelfde wachtwoorden, alleen als ik klaar ben krijg ik een foutmelding: controle van accountnaam of wachtwoord mislukt.

Als ik een pop-account aanmaak doet hij het wel.

Ik heb ook even outlook geĆÆnstalleerd en daar werken beide wel goed.

Graag een oplossing.

Hallo @hans4785Ā zijn het echt 2 verschillende accounts, of is de Ć©Ć©n een alias (adres noemt KPNĀ dat) van de ander?

Ā 


Het is echt een andere postbus.Ā 
ik heb 3 postbussen van de KPN en iedere postbus heeft aliassen.Ā 


Hallo @hans4785Ā , okĆ©, ik heb verder geen verstand van Apple-producten, dus kan je helaas niet verder helpen.

Wacht s.v.p. de reactie van een ander forumlid of KPN af.

Succes.

Ā 


Hallo @hans4785Ā 

Ā 

Hebben beide emailadressen dezelfde domein extentie (dus zoiets als @kpnmail.nl, @telfort.nl, @planet.nl) en als ze verschillend zijn welke gaat goed en welke fout?

Welke KPN mail servers heb je ingevuld, imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl?
Ā 

Als je het vinkje bij Beheer verbindingsinstellingen automatisch uitzet (zowel bij inkomende als verzendende mailserver) dan krijg je de poortinstelling en het protocol (TLS/SSL) te zien, je zou dan ook de authenticatiemethode in moeten kunnen stellen.

Staat dat ook bij beide accounts hetzelfde ingesteld, misschien dat bij het account wat fout gaat de authenticatie uit staat of de gebruikersnaam en/of wachtwoord ontbreekt?

Ā 

Dit zijn de juiste instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Ik zal er morgenochtend naar kijken. Je hoort van me.Ā 


Hallo GeSp,

Het is gelukt. Vraag me niet hoe, maar voor de zoveelste keer weer een nieuwe mailbox te hebben aangemaakt klopte het.

bijkomend probleem is dat ik al deze imap-instelleingen niet kan aanpassen. Die staan blijkbaar vast en ik kan niet in een scherm komen waar deze staan.

Maar het werkt.

Met Hartelijke dank

Ā 

Hans


Hallo @hans4785Ā binnen de KPN Webmail kun je aanpassen welke mappen mee-gesynchroniseerd moeten worden. Rubriek ā€˜wijzig IMAP-abonnementenā€.

Dan zie je de (I)mappen weer terug op je MacBook.

Succes

Ā 


Goeie tip Jan, ik ga ermee aan de slag

Ā 


Hallo GeSp,

Het is gelukt. Vraag me niet hoe, maar voor de zoveelste keer weer een nieuwe mailbox te hebben aangemaakt klopte het.

bijkomend probleem is dat ik al deze imap-instelleingen niet kan aanpassen. Die staan blijkbaar vast en ik kan niet in een scherm komen waar deze staan.

Maar het werkt.

Met Hartelijke dank

Ā 

Hans

Hi Hans, welkom op het forum.Ā 

Wat fijn dat het nu gelukt is, ondanks dat het niet duidelijk was waar het aan lag.Ā 

HalloĀ @hans4785Ā 

Ā 

Hebben beide emailadressen dezelfde domein extentie (dus zoiets als @kpnmail.nl, @telfort.nl, @planet.nl) en als ze verschillend zijn welke gaat goed en welke fout?

Welke KPN mail servers heb je ingevuld, imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl?
Ā 

Als je het vinkje bij Beheer verbindingsinstellingen automatisch uitzet (zowel bij inkomende als verzendende mailserver) dan krijg je de poortinstelling en het protocol (TLS/SSL) te zien, je zou dan ook de authenticatiemethode in moeten kunnen stellen.

Staat dat ook bij beide accounts hetzelfde ingesteld, misschien dat bij het account wat fout gaat de authenticatie uit staat of de gebruikersnaam en/of wachtwoord ontbreekt?

Ā 

Dit zijn de juiste instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Dankjewel @GeSpĀ voor dit uitgebreide antwoord.Ā 


dankt voor de goede tips.

Het werkt weer als vanouds.