Skip to main content

Sinds enige tijd heb ik problemen om mijn kpn-mails (imap) te ontvangen op mijn mac met office365 individueel. Ik heb de poortsetting, etc. conform de beschrijving op de KPN site ingevuld. Als ik een pop account aanmaak (zoals op mijn macbook) is er geen probleem. We weet wat er is veranderd?

Hoi @Nick Vred, welkom op het forum.

Ik help je graag verder, krijg je foutcodes/meldingen of komen de email gewoon niet binnen? Begrijp ik dat verzenden wel lukt? 


Hallo Hanna,

Dank voor je reactie.

Het lukt mij niet om mail te verzenden of te ontvangen. Ik krijg hierop de volgende meldingen terug;

dit zijn de instelling in Outlook:

 


Hoi @Nick Vred, bedankt voor het bijvoegen van de informatie. 

Het lijkt erop dat jij alles goed hebt ingesteld. Zou je het mail account kunnen verwijderen uit de applicatie en deze opnieuw kunnen toevoegen? Als dat niet werkt zou je eventueel nog kunnen proberen het wachtwoord te wijzigen. Ik hoor graag of dat lukt! 


Dag Hanna

 

Een update: Na het verwijderen en weer aanmelden van de accounts krijg ik weer alle account en mail in Outlook te zien. Probleem opgelost. Blijkbaar heeft een update van Office365 dit veroorzaakt. Bij een van de update werd de keuze geboden om of de oude of nieuwe layout te kiezen. Bij de keuze voor de nieuwe layout wordt het probleem met imap-accounts ook gemeld. Blijkbaar gaf het vanaf dat moment ook een probleem in de oude layout.

Nogmaals dank voor je input.


Reageer