Skip to main content

Ik heb voor mijn e-mail IMAP ingesteld op zowel mijn laptop als telefoon. Als ik op de laptop de binnengekomen mails verplaats naar mijn aangemaakte mappen, is het volgens mij de bedoeling dat ze op mijn telefoon uit postvak IN verdwijnen?

Dit gebeurd dus de ene keer wel en de andere keer niet. Hoe kan dat? Heeft dat met een bepaalde tijd te maken waarbinnen je dit moet doen?

 

Hallo @NiSmu , dat heeft met de ingestelde synchronisatietijd te maken die je ingesteld hebt op je apparaten.

Je kunt bijvoorbeeld handmatig synchroniseren instellen of om de X minuten.

Dat hoeft dus bij meerdere apparaten niet gelijk te lopen.

As je mobiel om 17u00 synchroniseert en daarna iedere 15 minuten, doet je tablet dat misschien pas om 17u10 en daarna iedere 15 minuten of hoe je het ook ingesteld hebt.

As je het gelijk wilt hebben zou je op beide apparaten tussentijds eens handmatig kunnen synchroniseren.

 


@JanD dan werkt het nog steeds niet. Mails die ik al in een map geplaatst heb op mijn laptop, blijven oneindig in mijn telefoon staan. Wil ik ze daar dan verwijderen, dan verdwijnen ze ook uit de map op de laptop waarin ze zijn opgeslagen.


Iemand nog een idee of oplossing?


Dag @NiSmu. Van harte welkom hier. Vreemd dat de ene keer de e-mails wel verdwijnen uit je Postvak IN en de andere keer niet. Ik zie dat @JanD je al prima op weg helpt, maar begrijp dat het niet te maken heeft me de synchronisatietijd. Zou het kunnen dat de mappen die op de laptop wel bestaan niet op je toestel bestaan? Onder welke map heb je mapjes aangemaakt op je laptop? 

Wil je eens een nieuwe (test)map aanmaken via de laptop en kijken of die ook tevoorschijn komt op je toestel? Wat gebeurt er als je hier dan iets naartoe sleept? En stel ook je account eens opnieuw in op je toestel met deze instellingen.


Welke mail app gebruikt u op de telefoon? Kan het zo zijn dat de app alle nieuwe mail in verschillende mappen in 1 overzicht presenteert? 


@Natasja op de telefoon zie ik de mappen niet. De mappen zijn alleen zichtbaar op de laptop en zijn aangemaakt onder ‘postvak in'.  Ik zal mijn account eens opnieuw instellen.

Edit: de instellingen op mijn telefoon kloppen met de link. Is het de bedoeling dat ik mijn account wis en opnieuw instel?


@Nick83 ik gebruik de standaard mail app van Samsung. De mails die naar mappen verplaatst worden op de laptop vind ik ook niet meer terug op de telefoon (of ze blijven dus in postvak in staan). Verzonden en verwijderde mails kan ik wel terugzien op de telefoon onder de gelijknamige 'standaard’ mappen.


@Natasja op de telefoon zie ik de mappen niet. De mappen zijn alleen zichtbaar op de laptop en zijn aangemaakt onder ‘postvak in'.  Ik zal mijn account eens opnieuw instellen.

Edit: de instellingen op mijn telefoon kloppen met de link. Is het de bedoeling dat ik mijn account wis en opnieuw instel?


Vreemd, @NiSmu. Je dient je account dan inderdaad te verwijderen en opnieuw in te stellen. Heb je nog geprobeerd om een nieuwe (test)map aan te maken via de laptop en te kijken of die ook tevoorschijn komt op je toestel? 


Mappen in Postvak IN, hier te zien als "testmap" …

... ondersteunen sommige programma's niet. Met name apps op mobiele apparaten hebben die mogelijkheid gewoon niet ingebouwd. Je kunt extra mappen beter gewoon onderaan maken, op de plek waar bij mij "KPN forum" staat. Dat werkt wel goed. In Thunderbird:

 


@Natasja ik heb de testmap aangemaakt en die verschijnt nu idd ook op mijn toestel. Ik zal nu even het account gaan verwijderen en opnieuw aanmaken.


Oké, duidelijk @NiSmu. :slight_smile: Is dit nog gelukt? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


@Natasja dat is gelukt, maar de mappen zijn niet zichtbaar. Ik kan op mijn telefoon geen e-mail aanmaken onder mijn huidige e-mailadres. Alleen onder een e-mailadres van wat ik van KPN heb gekregen (is wel beide hetzelfde). Zou het daar nog iets mee te maken kunnen hebben?


Hallo @NiSmu. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Het gaat hier niet om je KPN e-mailadres, maar om een ander e-mailadres? Kun je dit iets verder toelichten? Welke stappen doorloop je precies? En kun je wellicht een screenshot delen van de e-mailinstellingen die je gebruikt op je toestel?


Dag @NiSmu. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het inmiddels toch gelukt is. Mocht je nog wel ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten.


@Natasja bedankt voor je bericht! Ik gebruik de instellingen zoals die op de website van KPN vermeld staan. Ik heb gisteren wat mails in de inbox op de laptop verwijderd en deze zijn nu ook verdwenen op mijn telefoon. Kan de instelling ‘synchronisatieperiode’ er nog iets mee te maken hebben?

 


Hallo @NiSmu. Het lijkt nu dus goed te gaan na het opnieuw instellen van je account? :slight_smile: Of heb je instellingen aangepast? De synchronisatieperiode is de periode waarvan je de e-mails in de app ziet. Als deze op bijvoorbeeld twee weken staat ingesteld, dan zie je alleen de e-mails die je de afgelopen twee weken hebt verzonden of ontvangen. Je kunt dan nog wel de zoekfunctie gebruiken om oudere e-mails te vinden op de server. 


@Natasja dat klopt! Nee, ik heb verder geen instellingen aangepast. Ik ga het nu even verder ondervinden en mocht ik tegen problemen aanlopen dan meld ik me weer :-)

Bedankt alvast voor je hulp!


Dat is helemaal prima, @NiSmu. Graag gedaan! :slight_smile:


@Natasja het probleem is nog niet verholpen helaas. Zojuist enkele mails op de laptop naar de prullenbak en mappen verplaatst, maar op mijn telefoon blijven ze in postvak in staan. Als ik ze daar nu verwijder dan verdwijnen ze op de laptop ook uit de mappen waarin ze geplaatst zijn.


Hallo @NiSmu. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Het gaat hier niet om je KPN e-mailadres, maar om een ander e-mailadres? Kun je dit iets verder toelichten? Welke stappen doorloop je precies? En kun je wellicht een screenshot delen van de e-mailinstellingen die je gebruikt op je toestel?


Jammer dat het probleem nog steeds speelt, @NiSmu. In dat geval wil ik je verzoeken om bovenstaande vragen nog te beantwoorden. :slight_smile:  


@Natasja beetje lastig uitleggen. Ik heb een e-mailadres van mijn vorige provider die ik gebruik als hoofd mailadres. Bij de overstap naar KPN kreeg ik een mailadres door met knpmail.nl

Mijn hoofd mailadres gebruik ik op mijn laptop, maar als ik dat probeer in te voeren op mijn telefoon lukt dat niet. Ik gebruik dus op mijn telefoon het kpnmail.nl adres. Volgens mij moeten dit dezelfde accounts zijn.

Verder gebruik ik de instellingen zoals je die aan mij opgegeven hebt en op de website terug te vinden zijn.


Het is mij op dit moment niet helemaal meer duidelijk waar het misgaat. Het e-mailadres dat je wilt gebruiken is het e-mailadres van je vorige provider? Je hebt dit ingesteld op je laptop? Welk e-mailprogramma gebruik je op je laptop? En op je telefoon wil je ook dit e-mailadres (dus niét je KPN e-mailadres) gebruiken, maar het lukt niet om dit zo in te stellen? Ik vrees dat ik dan weinig voor je kan doen. Heb je al eens contact gehad met je vorige provider? 


@Natasja mijn vorige provider is overgenomen door KPN (en bestaat dus niet meer) en mijn e-mailadres is dus een KPN mailadres, alleen met de naam van mijn vorige provider erin. Net zoals je je telefoonnummer kan behouden als je overstapt. 

Ik gebruik op de laptop het programma Mail van Windows 10.


Duidelijk. Dit zie ik nu inderdaad ook terug. Zou je mij in een privébericht de gebruikte e-mailinstellingen (inclusief gebruikte username) per apparaat kunnen doorgeven? Dan kan ik deze nog even met je controleren. 


Reageer