Skip to main content

Hallo ik ben een nieuwe pc aan het configureren met Office 2019

nu geef ik de user name en PW in en controleer de instellingen zoals hier omschreven

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016.htm

echter krijg ik de melding dat er iets mis gaat.. een gmail adres toevoegen werkt wel gewoon..

tevens werkt web mail gewoon en de mail op de oude pc werkt ook nog al is dat een pop account.. 

wat gaat er mis? alvast bedankt voor u reactie 

Ziet het er bij u hetzelfde uit als bij die beschrijving van KPN? Gebruikt u het volledige e-mail adres als gebruikersnaam?


Hallo @Nick83  ja ik gebruik het volledige email adres het enige verschil is dat het @planet.nl is ik had ook gebeld met kpn maar die konden geen oplossing vinden hij ging “even”kijken en na een half uur in de wacht werd de verbinding verbroken.. toen weer gebeld, kreeg iemand anders maar zijn pc liep vast in de sessie dus toen was ik er ook een beetje klaar mee..

 


Ok. Dan proberen via een andere weg:

Lukt dit?

En dan krijg je dit:

En dan dit venster...

U kunt hier klikken op " Nieuw...".

Hoe ver kom je hier mee?

Meer instellingen:

Ff testen...

 


ah ok let me check this hang on


Hoi @Cyber69, is het gelukt met de stappen die @Nick83 noemde?


bedankt het is gelukt!


Wanner er gezocht wordt bij de emailserver, na van alles ingevuld te hebben,

krijg ik een foutcode namelijk: 0x80040119


ik krijg nog steeds een foutmelding alleen is het anders als MazdaRon ik krijg namelijk 0x800CCCOE kan geen verbinding maken met de server neem contact op met ISP…


Bij mij kreeg ik de dezelfde foutcode namelijk 0x800CCC0E wanneer ik 

Oulook opende op mijn laptop. (verzenden/ontvangen)

 

Toen ik via Outlook wou veranderen qua wachtwoord etc etc (via Bestand/info/accountinstellingen/Profielenbeheren) , dan kreeg ik de foutcode: 0x80040119

 

Toen kreeg ik de tip (via telefoon) om hetzelfde wachtwoord te gebruiken

als het wachtwoord dat gebruikt wordt bij het inloggen bij Kpnwebmail.

Daarna ging alles weer goed.

Misschien heb je hier iets aan.


Als je van die rare foutcodes krijgt, dan is mogenlijk het bestand waarin Outlook de mail bewaard corrupt. Wat je kunt doen is gewoon hetzelfde email adres als 2de account toevoegen, op het 4de plaatje dus. En kijken of dat wel werkt. Als dit werkt en je hierop alle mail hebt, dan kan je later dat eerste account verwijderen.


Ik heb verschillende keren alle stappen Van Nick doorlopen en kreeg een paar keer de foutcode 0x80040119, maar krijg nu de mededeling “Kan geen PST-bestand maken. Het bestandspad is te lang". Waarom lukt het mij niet om mijn KPN-mailaccount (eindigend op @hetnet.nl) op de nieuwe pc (met Outlook 2019) ingesteld te krijgen? Kan dat zijn omdat op mijn oude pc mijn KPN-mailaccount (op Outlook 2013) is ingesteld met POP3?