Skip to main content

Beste KPN Forum leden,

 

Ik heb altijd al een probleem gehad in GMail met een KPNMail adres. Als je probeert te zoeken via je KPNMail in GMAIL dan duurt dit altijd heel lang of het werkt helemaal niet. Mij was de vraag of anderen dit ook ervaren gezien mijn moeder dit ook ervaart met een ander kpn mail adres. Het is echt specifiek alleen via imap servers, via webmail werkt zoeken gewoon normaal.

 

En wat ik bedoel met heel lang, dan praten we over meer dan 10 minuten, en dan met elke term.

 

Als niemand dit wel heeft, is het dan mogelijk om na te checken waardoor ik en mijn moeder hier wel last van hebben?

Daarbij, de GMail app is me enige mail app op nieuwere telefoons vaak dus switchen zal niet het oplossing zijn.


Wat bedoel je met "Als je probeert te zoeken via je KPNMail in GMAIL..."?


@Julian Borghuis 

Bedoel je dat je de GMail app hebt gestart en van daaruit zoekt naar een email van (jouw) KPN email ? Het werkt wel als je bij de KPN webmail inlogt (op jouw telefoon) ? Dan is dus de verbinding tussen de GMail app en de KPN (IMAP) emailserver "niet optimaal”. Heb je geen last als je een andere email-app (bijv. Samsung) op jouw telefoon installeert ?


Daarbij, de GMail app is me enige mail app op nieuwere telefoons vaak dus switchen zal niet het oplossing zijn.

Je kan toch gewoon een andere mail app installeren? 

Maar daarnaast: als ik op mm mobiel in de Samsung mail app een zoekopdracht doe, dan duurt dat ook enorm lang. En dat is logisch. In de mail app staat alleen de mail historie van de laatste paar weken. Verder terug zoeken betekend dat alle mail eerst opgehaald moet worden. Dan pas kan er in gezocht worden.

Bij de webmail hoeft niets opgehaald te worden, want daar is alle mail direct beschikbaar. Daardoor is een zoekopdracht veel sneller.

Ook in mijn pc in thunderbird staat er van alle mail een kopie op de harde schijf. Ook daar is een zoekopdracht razendsnel. 

Op een mobiel is doorgaans alleen de mail van de laatste paar weken beschikbaar. Oudere mail moet opgehaald worden. Dit doet men om ruimte te besparen.


@Julian Borghuis

Bedoel je dat je de GMail app hebt gestart en van daaruit zoekt naar een email van (jouw) KPN email ? Het werkt wel als je bij de KPN webmail inlogt (op jouw telefoon) ? Dan is dus de verbinding tussen de GMail app en de KPN (IMAP) emailserver "niet optimaal”. Heb je geen last als je een andere email-app (bijv. Samsung) op jouw telefoon installeert ?

Andere app ga ik nu testen


@Julian Borghuis

Bedoel je dat je de GMail app hebt gestart en van daaruit zoekt naar een email van (jouw) KPN email ? Het werkt wel als je bij de KPN webmail inlogt (op jouw telefoon) ? Dan is dus de verbinding tussen de GMail app en de KPN (IMAP) emailserver "niet optimaal”. Heb je geen last als je een andere email-app (bijv. Samsung) op jouw telefoon installeert ?

Andere app ga ik nu testen

dit geld ook voor outlook.

 

blijft eeuwig laden bij zoeken


@Julian Borghuis

Bedoel je dat je de GMail app hebt gestart en van daaruit zoekt naar een email van (jouw) KPN email ? Het werkt wel als je bij de KPN webmail inlogt (op jouw telefoon) ? Dan is dus de verbinding tussen de GMail app en de KPN (IMAP) emailserver "niet optimaal”. Heb je geen last als je een andere email-app (bijv. Samsung) op jouw telefoon installeert ?

Andere app ga ik nu testen

dit geld ook voor outlook.

 

blijft eeuwig laden bij zoeken

gaat wel sneller dan bij gmail